Počasí dnes2 °C, zítra1 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

PŘEDVOLEBNÍ KORIDA: Patří městská hromadná doprava do historického centra Budějc? Názory volebních lídrů se liší

Městská hromadná doprava v českobudějovické Krajinské ulici. Jedno z nejdiskutovanějších témat v krajském městě posledního tři čtvrtě roku. Počáteční vlnu odporu střídaly kladné reakce a naopak. Po deseti měsících ale krajský soud rozhodl, že linka do pěší zóny Krajinské ulice nepatří. Dal tak za pravdu Sdružení majitelů domů v centru Českých Budějovic a magistrát spor prohrál. Ale proti verdiktu podal kasační stížnost. Je otázkou, jak vše dopadne. Ale co na to volební lídři? Patří busy městské hromadné dopravy do historického centra města? Na to se Budějcká Drbna těch, kteří kandidují v komunálních volbách, lídrů všech čtrnácti politických stran, hnutí a uskupení, které budou už tento týden při komunálních volbách usilovat o vaše hlasy.

1. díl: Bydlení v Budějcích je stále dražší a nedostupnější. Co na to volební lídři?
2. díl: Co podle volebních lídrů nejvíc pálí České Budějovice? Co je potřeba změnit?
3. díl: Volební lídři, co uděláte v případě zvolení jako první?
4. díl: Bourat nebo nebourat budějckou sportovní halu? Jak to vidí lídři?


Redakční otázka

Patří busy městské hromadné dopravy do Krajinské ulice? Patří vůbec do historického centra Českých Budějovic?

Odpovědi jsou řazeny podle vylosovaného čísla kandidátky. 


Ivan Fabián (Vize Národních socialistů) 

Minibus městské hromadné dopravy bych v Krajinské ulici zachoval. Koncepce free MHD kyvadlové linky v kombinaci s parkovacími domy, záchytnými parkovišti, to je cesta, narozdíl od modrých zón, k dopravnímu odlehčení města.

Eliška Richtrová (Realisté) 

Ulice Krajinská by měla během dvou let projít rekonstrukcí s tím, že bych podporovala její využití jako pěší zónu s možností vjezdu pouze v době od šesti do devíti hodin, pak umístit u vjezdu sloupek a ulice bude bezpečná především pro pěší. Město by současně mělo regulovat vyhláškou, jak mají vypadat reklamní panely, různé upoutávky na domech. Nelze akceptovat, jak dneska Krajinská a přilehlé centrum je „zaplevelené“ nevkusnou reklamou.

Jana Zasadilová (Křesťanská a demokratická unie - Československá strana lidová) 

Nejsem si jistá, že citybusy byly opravdu tak vážným ohrožením domů, jejichž stabilita již byla prověřena tramvajovou dopravou. Pakliže krajský soud na návrh Sdružení vlastníků domů v Krajinské ulici jejich provoz zrušil, nezbývá než toto rozhodnutí respektovat. Jen doufám, že nové vedení tras bude dostatečně rychlé a nebude ještě více zatěžovat frekventovanou oblast.

Miroslav Joch (Česká strana sociálně demokratická) 

Nikdy jsem pro toto řešení nehlasoval.

 

 

Juraj Thoma (Občané pro Budějovice) 

Krach linky v Krajinské je dokladem neuvěřitelného břídilství současné koalice. Protlačení tohoto nápadu za každou cenu, bez ohledu na předpisy, normy a selský rozum nemohlo skončit jinak. Tragické je i to, že již v době takzvaného zkušebního provozu, jsme na zastupitelstvu upozorňovali na četná pochybení a nesoulady, byl ještě čas vše nějak řešit, ale nebyl zájem. Nic proti debatě na toto téma, ale připadá mi důležitější, aby byly dokončeny preferenční pruhy pro plynulý provoz MHD z pravého na levý břeh a opačně, a posíleny spoje příměstské dopravy, než aby z takzvaného záchytného parkoviště pro 73 aut pendlovaly busy zrovna na náměstí.

Marie Paukejová (Česká strana národně sociální) 

Městská hromadná doprava do historického jádra vůbec nepatří. Docházková vzdálenost z Mariánského, Senovážného náměstí, od plaveckého stadionu, kde se nacházejí parkoviště, je krátká. Rozšířila bych počet parkovacích míst pro invalidy a seniory, kteří se obtížně pohybují, a to přímo na náměstí Přemysla Otakara II. 

Petr Braný (Komunistická strana Čech a Moravy) 

Na otázku neodpověděl.

 

Miroslav Hajtingr (Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura) 

Město musí sloužit občanům. Pro nás je vůle občanů závazná. Toto je přesně ta otázka pro referendum, které prosazujeme. Jak občané rozhodnou, tak budeme konat, ale musíme respektovat rozhodnutí soudu v této kauze.

 

Petr Sák (Pro zdraví a sport) 

Osobně mě udivuje, že k takové situaci, kdy občané z Krajinské ulice vyhrají spor o to, že je tato linka v této části města protiprávní, vůbec dojde. Vzniku této linky musely předcházet studie, respektive odborné posudky. Copak se tím nikdo z radnice nezabýval? Jinak podporujeme zejména rozšíření možností parkování v centru města – naším cílem je vybudovat dvě podzemní parkoviště.

Martin Kuba (Sdružení Občanské demokratické strany a nezávislých kandidátů) 

Soud v této chvíli rozhodl o tom, že Krajinskou ulicí autobusy jezdit nemohou. Mě na tom spíše trápí, že to je další projekt vedle sportovní haly, kteří náměstci naprosto nezvládli připravit. Nechci se přít, kterou ulicí má autobus jezdit. Já vidím v této chvíli spíše riziko v tom, že na celý provoz elektrobusů má město čerpat dotaci 160 milionů korun a pokud nebude tento projekt fungovat, tak o dotaci město přijde. To by byla významná komplikace.

Tomáš Bouzek (Společně pro Budějovice - Lidovci a TOP 09) 

Podstatné je zajištění MHD z odstavných parkovišť v Jírovcově ulici či u Dynama do centra města. Tato doprava by měla být zdarma z důvodů motivace k odstavení vozu, a to v kombinaci s celodenním symbolickým parkovným. V Cáchách je umožněna při využití parkoviště P+R zdarma doprava celkem pět lidí. Při vjezdu do centra města nesmí dojít k porušování právních předpisů, jak se stalo v Krajinské ulici z důvodu nesprávné volby trasy. Dopravu lze vést jinudy, ideálně prostřednictvím pořízených elektrobusů přiměřené velikosti. Důležitá je dostatečná frekvence spojů tak, aby ponechání vozu na odstavném parkovišti bylo pro řidiče časově výhodnější.

Jiří Svoboda (ANO 2011) 

Jsem pro zavedení a provoz ekologické elektrominibusové dopravy do centra města. Nikoliv pro provoz standardními naftovými autobusy. Jsem pro preferenci MHD, cyklodopravy a všech opatření, která dopravně odlehčí centru města a sníží individuální automobilovou dopravu. Vjezd autobusů nemusí být nutně Krajinskou ulicí, ale jakoukoliv k tomu vhodnou ulicí, například Karla IV. Linku ve zkušebním provozu měsíčně užívalo třicet tisíc cestujících a věřím, že bude v měsíci říjnu, po dodání elektrominibusů dodavatelem, její využití ještě vyšší.

Viktor Vojtko (Starostové a Nezávislí a Čisté Budějovice) 

V Krajinské ulici je pěší zóna, měla by být tedy mimo zásobování opravdu pro pěší. Linky městské hromadné dopravy by do centra a na náměstí Přemysla Otakara II. vést měly, ale jinudy. A tak je to nakonec i navrženo ve stávajícím Integrovaném plánu organizace dopravy.

Lukáš Mareš (Česká pirátská strana) 

Myšlenka spojit záchytná parkoviště s centrem města a dalšími dopravními uzly pomocí MHD je jistě správná a taková řešení budeme podporovat. Na zrušené lince v Krajinské ulici nám ovšem vadila jiná věc. Autobusy jezdily Krajinskou ulicí obousměrně, tedy v rozporu s územním plánem. K čemu pak takové plány jsou? Vadí nám, že někdo rozhodl, že autobusy pojedou oběma směry právo neprávo a basta. Na otázky novinářů pak úřad opakovaně odpovídal, že vše je v pořádku, i když soud později konstatoval opak. Tak kde to jsme? Odpovědnost za takové rozhodnutí by jistě neměl nést řadový úředník, jak se v tomto případě proslýchá, že se stalo, ale skutečně zodpovědný pracovník, tedy minimálně vedoucí odboru. Panují-li podobné podmínky i na jiných městských odborech, je mi jejich zaměstnanců upřímně líto.

Štítky volby, kandidát, korida, otázka, MHD, centrum, odpověď, České Budějovice, městská hromadná doprava, historické jádro města, Volby do zastupitelstev obcí v Česku, doprava, Drbna.cz, KDU-ČSL, Jiří Svoboda, Karel IV. Lucemburský, Tomio Okamura

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

To je sice krásné, že ve městě funguje takřka filigránsky propracovaná MHD, ale nyní je řada na kraji - který veřejnou dopravu neřešil a jejich koncepční činnost se smrskla jen na přiblblé rušení vlaků. Přitom vlakům příliš nevadí ucpané silnice. Ale když se za Žemličky pralo a muselo zbýt do kapes, tak se na nějakou logiku moc nemyslelo. Zatím to nevypadá, že by se kraj chtěl omluvit za veřejně dopravní zhovadilosti a začal pracovat na nápravě!

Úterý, 2. října 2018, 09:11Odpovědět

PŘEDVOLEBNÍ KORIDA: Patří městská hromadná doprava do historického centra Budějc? Názory volebních lídrů se liší  |  Volby  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.