Doprava, zdravotnictví a školství jsou hlavní témata kampaně a jihu Čech před krajskými volbami. Na tyto okruhy se zaměřily prakticky všechny velké strany a hnutí. Témata jsou podobná jako při předchozích krajských volbách. Náklady na kampaň politické subjekty nepatrně zvýšily, pohybují se v milionech korun. Před čtyřmi lety na ni vydaly o několik procent méně. Většina stran v kampani stále spoléhá na klasické billboardy a kontaktní kampaň.
ODS, kterou vede do voleb hejtman Martin Kuba, na jihu Čech nechtěla vytvořit koalici Spolu. Současný hejtman dlouhodobě využívá sociální sítě, je aktivní na facebooku i twitteru. Pro krajské volby navíc zvolil intenzivní billboardovou kampaň. Na velkých plakátech je vždy dominantní Kubův portrét, který často doplňuje heslo: Jdu do toho znova. ODS na jihu Čech uvolní na kampaň 3,5 milionu korun, což je nepatrně více než před čtyřmi lety. „Vzhledem k tomu, že čtyři roky vedu kraj jako hejtman, o většině věcí s Jihočechy mluvím dlouhodobě. Jsem přesvědčen, že většina už má názor na to, jestli to děláme dobře, nebo blbě. Myslím, že to je fér, a podle mě to nejde přeplácat pár týdny kampaně," uvedl Kuba.
ANO podobně jako ODS v kampani využívá kombinaci billboardů, sociálních sítí a mítinků s občany. „Hlavními tématy jsou dostupnost lékařské péče, podpora malých obcí, sociální služby, dotace na podporu sportu nebo energetika a nakládání s odpadem," uvedl lídr ANO Roman Kubíček. Dodal, že hnutí na jihu Čech náklady na kampaň v porovnání s rokem 2020 o deset procent zvýšilo. Přesnou částku neuvedl.
Piráti jako téměř jediní preferují v kampani on-line prostor. „Podstatné pro nás je, abychom co nejvíce dodržovali zásady transparentnosti předvolební kampaně. Obličeje našich kandidátů na nelegálních billboardech zkrátka nenajdete," uvedl Josef Soumar, který Piráty do voleb v jižních Čechách povede. Dodal, že hlavní témata jsou pro stranu doprava a zdravotnictví. Náklady odhadují Piráti na více než milion korun, což je nepatrně více než před čtyřmi lety.
Jihočeši 2012 si nechali zpracovat průzkum, v němž zjistili témata, která voliče nejvíce zajímají. Jde především o výstavbu silnic a dálnic. „Nadále zůstáváme u billboardové kampaně, většinu inzerce v tištěných médiích nahrazujeme reklamou v on-line prostoru a plánujeme kontaktní kampaň s využitím volebních materiálů," uvedla za hnutí Pavla Zvoňárová. Jihočeši 2012 vydají na kampaň tři miliony korun.
„Témata kampaně vycházejí z oblastí, ve kterých jsme už za poslední čtyři roky odvedli nejvíce práce a které jsou nám vlastní. Bodem číslo jedna je v našem programu vzdělávání. Jihočeské školy, pedagogové, děti i studenti jsou pro nás jasnou prioritou," uvedl za koalici Společně pro jižní Čechy, kterou tvoří TOP 09, KDU-ČSL a Tábor 2020 její lídr Pavel Klíma (TOP 09). Dodal, že náklady na kampaň, kterou povede v on-line prostoru i na billboardech, budou přibližně stejně vysoké jako před čtyřmi lety.
Společní kandidáti STAN a hnutí Občané pro Budějovice vnímají také jako hlavní téma dopravu, dostupnou zdravotní péči a kvalitní sociální služby především pro seniory. „Zásadou naší kampaně je slušnost. Nepoukazujeme na to, co a kdo z našich politických oponentů dělá špatně. Pokud ano, říkáme proč a navrhujeme řešení. Zaměřujeme se na to, co je potřeba řešit a jak to řešit," uvedla jednička kandidátky Jaroslava Martanová. Náklady na kampaň budou 2,5 milionu korun, což je o 700 tisíc korun více než před čtyřmi lety.
Krajské volby na jihu Čech v roce 2020 vyhrálo ANO těsně před ODS. Oba subjekty mají po 12 mandátech z 55. Do zastupitelstva se ještě dostali Piráti s devíti mandáty, společně TOP 09 a KDU-ČSL (sedm mandátů), ČSSD s šesti křesly, STAN s pěti a Jihočeši 2012 se čtyřmi mandáty. O hlasy voličů usilovalo 20 uskupení. Kraj vede koalice ODS, KDU-ČSL a TOP 09, ČSSD a Jihočeši 2012. Volební účast tehdy byla 39,51 procenta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
O jeho cchování:2.12.20 jsem požádal emailem o sdělení termínu ke schůzce v sídle nadace (NOZ § 361 Každý může ve veřejném rejstříku do výroční zprávy nahlížet a činit si z ní výpisy, opisy nebo kopie. Stejné právo lze uplatnit také v sídle nadace). Týž den večer telefonát od pana Kuby – proč otravuji jeho manželku; proč chci výroční zprávu, že to nikdo nikdy nechtěl; proč škodím; že mi do očí sdělí, jaké dobré skutky nadace koná a že mám zavolat v pondělí ke sjednání termínu schůzky v sídle nadace. Telefonát od pana Kuby v pondělí 7.12.2020 16:10 – opakoval jsem žádost o žádost o sjednání termínu do sídla nadace k pořízení kopie výroční zprávy 2019 v rozmezí od 14. do 19. prosince 2020 - termín mi nebyl sdělen.
Hejtman Martin Kuba zneužil v minulých volbách Nadační fond Jihočeské naděje financovaný členy a příznivci ODS pro (zákonem zákázanou) propagaci osoby kandidujícího politika. Lživě informoval o osobách ve vedení fondu. V obchodním rejstříku o 1 rok retroaktivně antidatoval změnu ve vedení.