Sobota, 7. září 2024, 08:00
Ještě než na kolejnice vyrazily parní lokomotivy, běhali mezi nimi koně. Koněspřežné dráhy vznikaly zkraje 19. století a jejich vozy se pohybovaly po lehkém svršku. "Koňka" snižovala dopravní náklady, protože kůň byl po kolejích díky snížení...
Čtvrtek, 22. srpna 2024, 16:00
V dalším dílu Drbny historičky se Jan Schinko opět podíval na dobu, kdy nejen České Budějovice křižovala koněspřežka. Přečtěte si, jak tenkrát vypadala cesta do Lince, kde se do koňky nastupovalo a v kolik hodiny se na dlouhou cestu vyráželo.
Čtvrtek, 1. srpna 2024, 16:00
Ani tento týden nebude chybět další díl naší rubriky Drbna historička. Historik Jan Schinko se v něm tentokrát podívá na první českou železnici, která vedla z Českých Budějovic do Lince. Dráha, jejíž stavba začala již před 200 lety, byla dlouhá 128...
Pondělí, 12. prosince 2022, 06:54
Ještě než na kolejnice vyrazily parní lokomotivy, běhali mezi nimi koně. Koněspřežné dráhy vznikaly zkraje 19. století a jejich vozy se pohybovaly po lehkém svršku. "Koňka" snižovala dopravní náklady, protože kůň byl po kolejích díky snížení...
Středa, 26. ledna 2022, 07:06
Milí přátelé historie, jistě jste zaznamenali články, které informují o otevření kaolinových dolů, které jsou mezi Borkem, Hosínem a Hrdějovicemi. Osobně z toho mám radost, protože je to dílo našich předků, které si zaslouží pozornost turistů....
Nebyla nalezena žádná fotogalerie.
Nebyly nalezeny žádné profily.