Počasí dnes21 °C, zítra21 °C
Sobota 4. května 2024  |  Svátek má Květoslav
Bez reklam

Na začátku prosince zprovozní Ředitelství silnic a dálnic u Ševětína jeden směr dálnice D3

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovozní od 1. prosince jeden směr úseku dálnice D3 Ševětín - Borek na Českobudějovicku. Bude se jezdit dvěma směry namísto jízdy po dosavadní silnici I/3, kde bude ŘSD stavět druhou část dálnice. Úsek je dlouhý necelých osm kilometrů.

Povolená rychlost v úseku bude 80 kilometrů v hodině. Je to o deset kilometrů víc, než se nyní jezdí po I/3, kde je rychlost omezená právě kvůli stavbě dálnice. Šířka jízdního pruhu bude čtyři metry, v zimě 4,5 metru. V zimě ho ŘSD rozšíří, aby se tam vešel pluh silničářů.

ŘSD úsek zprovozní v režimu předčasného užívání. Celá část D3 Ševětín - Borek by měla být hotová na jaře 2020.Nabídková cena na stavbu úseku D3 Ševětín - Borek je 933 milionů korun bez DPH. Provoz ze silnice I/3 na nově vybudovaný levý jízdní pás dálnice D3 převede ŘSD na mimoúrovňové křižovatce Ševětín na 118. kilometru a na přejezdu středního dělícího pásu na 125. kilometru.

ČTĚTE TAKÉ: Jihočeská D3 je nejrozestavěnější dálnicí v Česku. Hotová by měla být v roce 2024 

Než ŘSD zprovozní úsek do předčasného užívání, na krajnici osadí svodidla, směrové sloupky a trvalé dopravní značení. Za provozu provedou dělníci dokončovací práce jako oplocení vlevo, zásypy ekoduktu, polní a lesní cesty.

Ředitelství silnic a dálnic připravuje i obchvat Českých Budějovic dlouhý 19,8 kilometru, předpokládaná cena je 12,8 miliardy korun. Na stavbu obou úseků už dostalo ŘSD nabídky. U části D3 Úsilné - Hodějovice (7,2 kilometru) podalo nejnižší nabídku sdružení firem Hochtief, Colas a M-Silnice, za 5,28 miliardy korun, předpokládaná hodnota zakázky byla 6,8 miliardy korun.

ČTĚTE TAKÉ: Ředitelství silnic a dálnic má nabídky na další úsek D3. Začít stavět by se mohlo do konce roku 

U úseku Hodějovice - Dolní Třebonín (12,6 kilometru) nabídlo nejnižší cenu italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC Içtaş, 3,94 miliardy korun. „Hodnotící komise v současné době posuzuje podané nabídky," řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD loni v říjnu. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, která bude stát 1,2 miliardy, první řidiči by po ní měli projet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA, vykupuje pozemky. Na konci června zahájil stát proces EIA u části D3 v úseku Třebonín - Kaplice-nádraží. Stavět by se mohla začít v letech 2020 až 2021.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Foto Jana Kroneislová | Zdroj ČTK

Štítky dálnice, D3, stavba, Ministerstvo dopravy, Jihočeský kraj, Ředitelství silnic a dálnic, Ševětín, Borek, okres České Budějovice, České Budějovice, Dálnice D3, Hodějovice, Rakousko, Česko

Na začátku prosince zprovozní Ředitelství silnic a dálnic u Ševětína jeden směr dálnice D3  |  Z kraje  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.