Na konci září bude třiadvacet vozovek v Českých Budějovicích osazeno speciálními čidly, která přispějí k efektivnějšímu řízení dopravy ve městě. Nový chytrý systém by si měl sám zajistit všechny důležité dopravní informace na silnicích. Data poté budou sloužit k samotnému řízení křižovatek.
Data bude sbírat 114 vzdálených křižovatkových detektorů umístěných do vozovky na 23 místech. „Jedná se o osazení strategických detektorů na 36 profilech. Ty jsou určeny pro sledování dopravy, její intenzity, klasifikaci dopravního proudu a rychlosti vozidel. Zásadním přínosem je možnost kontinuálního sledování a vyhodnocování dopravní situace. Takto získaná data budou sloužit nejen pro dopravně inženýrské rozhodování, ale v budoucnu i pro dopravně závislé řízení, které bude pružně reagovat na aktuální dopravní situaci,“ uvedl náměstek primátora František Konečný s tím, že pomocí mobilní GSM/GPRS sítě budou data přenášena přes komunikační zařízení do dopravní řídicí ústředny v budově Městské policie v ulici Jaroslava Haška. Ta bude doplněna o modul pro záznam a zpracování těchto dat.
Pro měření rychlosti musí být na silnici vždy dva detektory za sebou v jednom jízdním pruhu s odstupem 6 metrů od sebe. Detektory pracují na principu magnetického pole a jsou umístěny do osy jízdního pruhu přímo do vrchních konstrukčních vrstev v hloubce okolo 18 centimetrů ve vozovce, což umožňuje například i frézování horní obrusné vrstvy vozovky.
Přenosová a komunikační zařízení budou umístěna na sloupy veřejného osvětlení, světelného signalizačního zařízení a na trakční stožáry.
Oblast centrum – Pražská třída, Rudolfovská třída, Lidická třída, Husova třída, ulice Na Sadech
Oblast západ – Husova třída, ulice Levobřežní, Na Dlouhé louce, Branišovská
Oblast jih – Lidická třída, ulice Mánesova a Novohradská
Oblast východ – Rudolfovská třída, ulice Nádražní, Zanádražní, Dobrovodská, Mánesova
Oblast severovýchod – Pražská třída, ulice Okružní, Zanádražní, Nádražní, Strakonická
Oblast severozápad – ulice Levobřežní a Strakonická
Instalace čidel krátkodobě omezí na několika místech dopravu. „Snažíme se většinu prací zvládnout mimo dopravní špičku nebo o víkendech. V místech, kdy práce vyžadují vypnutí trakčního vedení, jsou prováděny v noci, kdy trakční vozidla nejsou v provozu,“ dodal Martin Voch, náměstek ředitele pro montážní činnost společnosti AŽD Praha, která detektory v Budějcích umisťuje.
Poslední čidla by měla být umístěna do konce září. Celková cena zakázky se vyšplhala na 6,1 milionu korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Naprosto souhlasím s názorem Zipe Pezi. Poslední příklad sypání písku do příměstské hromadné dopravy je zrušení linky MHD č.4 ve prospěch Jihotransu. Ten sice jezdí "stejně", jako bývalá 4ka, ale za jiné ceny a hlavně - není možný přestup na jeden lístek mezi MHD a Jihotransem. Tohle že je 21. století?!? Co komu asi přinesla změna docela dobře fungující záležitosti v nespolupracující paskvil???
.. A stejně všichni víme, že to moc nepomůže. Aut je zkrátka příliš. Hlavně z důvodu absence použitelné příměstské veřejné dopravy. Lék je - rovnoměrný takt a dostatečná hustota spojů autobusů a vlaků společně s parkovacími restrikcemi měst zkrátka přesvědčí lidi z venkova, že jejich plechový miláček ve městě překáží a ničí místním životní prostředí. Jde to v okolí Prahy, Brna, Plzně, či Ostravy, půjde to i zde. Minulá vedení kraje veřejnou dopravu sofistikovaně ničila, viz. kupř.: https://www.koridory.cz/archives/11591/ někdy a někde vlaky nahradila busy, které pak stojí v oněch kolonách hezky s ostatními, kterým "nic nejede" a musí auty... Poděkujme: Zimolovi, Kubovi, Žemličkovi, vedení Jihotranzu (převodníku peněz), důchodci Študlarovi a dalším.