Dnes, 11:00
Město usilovně hledá lokalitu pro lávku mezi Nádražní ulicí a Suchým Vrbným, která dočasně nahradí tu současnou při výstavbě tunelu pod kolejištěm. Vyzkoušelo již čtyři různé lokality, žádná však nevyhovovala. Nejpravděpodobněji se tak napojí na nádražní peróny.
„Máme v tuto chvíli odhadnutou už pátou polohu. Kdekoliv ji totiž projektant umístí, nevyhovuje. Buď lidem, kteří ji využívají, nebo je blízko viaduktu, což je dopravně nevýhodné. Jinde jí brání stávající podchod, na jehož střeše stát nemůže, nebo ji blokuje trakční vedení, které tam musí zůstat. Komplikací je také stavba nového podchodu pod nádražím, u kterého hrozí podkopání, i výstavba nového parkovacího domu,“ vyjmenoval všechny obtíže spojené s výběrem lokality náměstek primátorky Lubomír Bureš (ODS).
Úterý, 8. července 2025, 15:00
Ocelová lávka z roku 1907, která spojuje centrum Českých Budějovic se Suchým Vrbným, má kvůli výstavbě dopravního tunelu zmizet. Část veřejnosti ji ale chce zachránit a usiluje o to, aby se stala kulturní památkou. Pokud se tak stane, mohla by...
Nad poslední variantou, která počítá s napojením lávky na vlaková nástupiště, už však dle náměstka panuje většinová shoda. „Je tam drobná kolize s drážním profilem, ale to se snad vyřeší, až jeden z nosných sloupů lávky o kousek posuneme,“ řekl náměstek.
Náhradní lávka by tak měla začínat u křižovatky Dobrovodské a Plynárenské, odkud povede na čtvrtý nástupní perón. Z něj pak budou lidé pokračovat podchodem do budovy nádraží. Na rozdíl od současné lávky však bude ta provizorní přístupná pouze pro pěší.
Sobota, 8. února 2025, 20:13
V polovině roku 2027 by měla začít stavba podchodu, který propojí českobudějovické vlakové nádraží s novým parkovacím domem. Práce potrvají dva roky a celkové náklady na stavbu přesáhnou jednu miliardu korun. V tiskové správě o tom informovala...
„Chceme ji postavit co nejdříve,“ řekl náměstek s tím, že pomoct by měla i lehčí dokumentace, související se specifickým postupem výstavby. „Jedná se o výrobek plnící funkci stavby. Lávka se vyrábí i montuje mimo kolejiště. Na místo ji pak umístí jeřáb,“ vysvětlil Bureš.
Doplnil také, že přestože nad projektem už strávil desítky hodin on i celý tým inženýrů, stále není stoprocentně jisté, že bude možné lávku přes koleje postavit. „Prověřili jsme už opravdu všechny možnosti. Doufám, že se nám podaří s tím sloupem uhnout a ty vlaky tam budou moct bezpečně projíždět,“ řekl.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám