Dnes, 11:00
Jedním ze stěžejních bodů výstavby severní spojky v Českých Budějovicích je vybudování podjezdu pod ulicí A. Trägera a železniční tratí na Nemanické. Právě tam se v nedávné době těžká technika zabořila do země.
„Poměrně značně pokročily práce při budování podjezdu pod ulicí A. Trägera a železniční tratí na Nemanické, které probíhají v rámci stavby budějovické severní spojky,“ oznámili zástupci ŘSD na síti X. Nově budovaný podjezd bude dlouhý 420 metrů.
Doplnili také, že výstavba samozřejmě pokračuje i na zbytku trasy, kde jsou asi nejvíc vidět práce na zakládání mostních konstrukcí.
Úterý, 23. září 2025, 17:00
Práce na severní spojce začaly před necelým rokem. Stavba má propojit silnici I/20 s dálnicí D3 a odvést tak z města tranzit jedoucí od Písku. Nyní si díky videu ŘSD můžete prohlédnout, jak stihly práce do listopadu 2024 postoupit.
Práce na severní spojce začaly před více než rokem. Stavba má propojit silnici I/20 s dálnicí D3 a odvést tak z města tranzit jedoucí od Písku. Silnice propojí komunikaci I/20 od křižovatky u Globusu po Pražskou třídu. Spolu s navazujícím úsekem v Okružní ulici vytvoří severní obchvat města, který se napojí na dálnici D3.
„Stavba odlehčí přetížené ulici Strakonická a Nádražní a také křižovatce Diamant. Po Strakonické denně projede až 20 tisíc aut. Společně s novými úseky dálnice D3 jde o další zásadní zlepšení dopravy v Českých Budějovicích,“ řekl při zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Na dvou a půl kilometrech nové silnice bude osm mostů. Jeden, dlouhý 335 metrů, povede přes Vltavu, bude zavěšený na lanech a bude na něm i pás pro pěší a cyklisty. Město tak získá čtvrtý most přes Vltavu.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám