Pokud všechno půjde podle plánu, budějcká zanádražní komunikace bude kompletní ještě letos. Řidiči se projedou po celém 4,4 kilometru dlouhém úseku za více než miliardu korun pravděpodobně už v září. K dokončení projektu, který se začal realizovat s výrazným příspěvkem z evropských prostředků v roce 2010, v současné době chybí vybudovat první etapu.
Na úseku dlouhém 800 metrů mezi ulicí Pekárenská a kruhovým objezdem na propojení okruhů jsou práce zhruba v polovině. „Pokračují tam zemní práce, práce na inženýrských sítích, kanalizačních a vodovodních řadech. Během února budou zahájeny překládky telekomunikačních kabelů,“ upřesnil před časem Radek Šíma z Kanceláře hejtmana Jihočeského kraje.
Předpokládaná finanční investice, kterou pro stavbu celé zanádražní komunikace zajistil s výrazným přispěním evropských fondů Jihočeský kraj, se pohybuje kolem 700 milionů korun. ROP Jihozápad už proplatil téměř polovinu této sumy. Chodníky, veřejné osvětlení či stezky pro pěší a cyklisty jsou potom hrazeny z městské kasy.
ČTĚTE TAKÉ: Manuál pro řidiče: Jak jezdit po turbokruháči?
„Chci poděkovat Statutárnímu městu České Budějovice, které spolu s krajem zanádražku financuje, zástupcům regionálního operačního programu, jehož prostřednictvím se nám daří na tuto stavbu čerpat významné částky z evropských fondů, a samozřejmě zhotoviteli, firmě Swietelsky,“ řekl jihočeský hejtman Jiří Zimola při slavnostním otevření čtvrté etapy, které se uskutečnilo na začátku minulého týdne. Stavba je však už od prosince ve zkušebním provozu a zkolaudována bude letos v květnu.
Dvoukilometrový úsek mezi Novohradskou a ulicí U Lávky za 190 milionů korun byl vybudován za čtrnáct měsíců. „Stavbu jsme obsadili těmi nezkušenějšími lidmi, jelikož se začínalo o čtvrt roku později, než bylo původně v plánu, navíc jsme měli před sebou dvě zimní období. Cením si toho, že všichni pracovali s velkým nasazením a stavbu zvládli za ne úplně příznivých ekonomických podmínek dokončit včas,“ komentoval práci svých kolegů ředitel jihočeského závodu firmy Swietelsky stavební František Fryš.
Budějcká Drbna vloni na podzim informovala o stížnostech občanů ze Suchého Vrbného, kteří se od kynologického cvičiště neměli jak dostat na druhou stranu čtyřproudé komunikace. Přechod pro chodce totiž byl v rámci úsporných opatření z projektu vyškrtnut, ten nejbližší tak vyrostl až v ulici U lávky. Město tehdy slibovalo, že se záměrem výstavby chodníku bude zabývat. Jak to vypadá aktuálně?
„Zadali jsme soutěž na projektanta, v polovině roku chceme mít v ruce projektovou dokumentaci, stavební povolení a ještě letos chodník kolem Složiště ze Suchého Vrbného k podchodu u hřbitova v Mladém postavit. V rozpočtu si na tuto akci nárokujeme peníze. Předběžně jsme jednali s fotbalisty, kteří jsou ochotni posunout plot, aby se nechodilo uvnitř jejich areálu,“ potvrdil vedoucí investičního odboru budějckého magistrátu Zdeněk Šeda.
Foto a video: IDVIDEO
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
2Richard Rienessl: Prosím vás, na co byste ten podjezd chtěl? Nejlepší je nechat všechno jezdit Reisovkou (hlavně pro rezidenty).