čtvrtek 27. února 2020 Alexandr

Z centra Písku zmizí vizuální smog. Město připravilo pro podnikatele příručku

Po vzoru Brna a několika dalších měst bude Písek od dubna letošního roku regulovat reklamu v historickém centru. Vedení radnice si od toho slibuje zlepšení vzhledu města. Vytvořilo k tomu příručku, která má pomoct majitelům nemovitostí a provozoven s instalací reklamy.

Znění příručky odsouhlasila rada města na svém prosincovém zasedání. „Zpracováním zásad město zahajuje proces očištění historického centra od nepovolené, nevkusné či jinak nevhodné reklamy,“ říká místostarostka a architektka Petra Trambová, která se na přípravě příručky rovněž podílela. „Reklamu na svém území regulují i jiná města a dle zkušeností se tak dá docílit přívětivějšího vzhledu a celkového zkvalitnění veřejných prostor. Dokument by měl být jakýmsi manuálem, jak přistupovat k instalaci reklamních a informačních poutačů v píseckých ulicích a na fasádách domů,“ dodává.

Na příručce pracovali městský architekt, uřad památkové péče a komise pro urbanismus. Majitelům objektů a podnikatelům město manuál dodá do konce ledna. Bude ale k dispozici i na internetu. Uvedená pravidla začnou platit od dubna.

Pro většinu lidí v centru města, jejichž reklama respektuje ráz budov a jejich okolí, se prakticky nic nezmění. Pokud majitel či provozovatel ustoupí od nevkusných křiklavých prvků a zvolí doporučovaný design, poplynou mu z toho i určité výhody. „Chceme samozřejmě k dodržování zásad motivovat, a proto každý, kdo svou provozovnu, respektive reklamní a informační prvky na ní a kolem ní, upraví dle manuálu, bude mít například nárok na zábor veřejného prostranství před provozovnou zdarma,“ dodává Petra Trambová.

Díky příručce by tak mohly z centra města zmizet křiklavé celopolepy výloh, tržnicový způsob výstavy zboží, bariéry bránící chůzi po chodníku, nejrůznější vizuální smog barevných poutačů, plakátů, polepů, převěsů a blikajících světel.

„Tak jako jinde i tady platí, že méně může znamenat více. Křiklavá reklama dnes už nikoho nepřiláká, naopak čistý design respektující okolí vzbudí zvědavost a uznání. Písek je krásné město a rozhodně si nezaslouží, aby se jeho atraktivita vytrácela pod nánosem nevkusu,“ vysvětluje místostarostka města.

Čtete také:

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo2 čtenářů

Štítky Písek, reklama, vizuální smog, příručka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.