Tábor na letošní rok plánuje stavbu nové lávky pro pěší a cyklisty na návodní straně nádrže Jordán. Nahradí současnou lávku, která je v nevyhovujícím stavu. Odhadované náklady na projekt činí 93 milionů korun. Stavba lávky potrvá přibližně půl roku a výrazně omezí také provoz ve městě, jelikož kvůli tomu bude uzavřená i silnice na hrázi.
„Jedná se o nejdůležitější investiční akci letošního roku. Lávka zde stojí od roku 1929, má už svůj zenit za sebou a zatím vždy podléhala jen dílčím úpravám. Její největší potíž je, že sloupy jsou zapuštěny v problematické zemině," uvedl táborský starosta Štěpán Pavlík (Tábor 2020). Dodal, že vzhledem k nestabilnímu podloží, v níž přibližně čtyři desítky sloupů stojí, lávka za poslední roky klesla o osm centimetrů.
Město v minulosti zvažovalo, zda pro velmi využívanou lávku, nezvolí postup provizorní rekonstrukce. Znamenalo by to jen částečné úpravy stavby. Nakonec se však rozhodlo pro kompletní modernizaci. „Lávka je téměř 100 let stará a asi nemá cenu improvizovat a nějak ji podpírat," řekl už dříve Pavlík. Lávka by i v budoucnosti měla vypadat jako ta současná.
Podle starosty by stavba měla začít na přelomu března a dubna v návaznosti na aktuální počasí, které by to umožňovalo. Práce by pak měly skončit by na přelomu října a listopadu. Dopravní omezení na hrázi Jordánu, po níž vede silnice, která spojuje městské části na obou stranách nádrže, potrvá 31 týdnů. „Vozovka bude průjezdná jen pro městskou hromadnou dopravu, která zde bude jezdit tak, aby nedocházelo k nějakému zpoždění v jízdních řádech. A po hrázi budou moci také projíždět vozidla integrovaného záchranného systému. Provoz bude řízen semafory. Po dobu stavby lávky budou smět hráz využívat také pěší a cyklisté," řekl Pavlík.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.