Počasí dnes5 °C, zítra7 °C
Sobota 20. dubna 2024  |  Svátek má Marcela
Bez reklam

Kvůli nově budované části D4 vzniknou mobilní betonárna a obalovna

Kvůli nově budovaným částem dálnice D4 vzniknou mobilní betonárna a obalovna. Stavbaři letos dokončili velkou část přípravných prací, na trasu dali i 16 kilometrů ochranných bariér pro obojživelníky. Naplno se začne stavět na jaře. Součástí je oprava 16 kilometrů nynější D4, jež se bude dělat za provozu, příští rok první část v úseku Mirotice – Třebkov. Vyplývá to z informací, které novinářům zaslala Daniela Pedret, mediální manažerka firmy Via Salis.

Nový úsek D4 buduje konsorcium DIVia, jež tvoří firmy Vinci a Meridiam. Via Salis je dceřiná společnost firmy Vinci. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 24 let a čtyři měsíce, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy korun. Jde o první stavbu dálnice formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru, takzvanou PPP (Public Private Partnership) v České republice.

Práce začaly letos v červnu. Do prosince zvládly firmy velkou část přípravných prací i archeologický, pyrotechnický či hydrogeologický průzkum. V zimě se stavět nemůže. „Nicméně díky přesnému zaměření trasy budoucí dálnice máme dostatek dat pro vytváření podrobného digitálního 3D modelu. V něm se vizuální prvky propojí se všemi technickými a dalšími daty a bude základním informačním a plánovacím nástrojem po celou dobu stavby i po jejím dokončení. Připravuje se rovněž výstavba mobilní betonárny a obalovny,“ uvedl generální ředitel Via Salis Christian Biegert.

Na podzim začnou na dálnici D4 stavební práce, vznikne i 39 mostů

Stavební práce na nově budovaném úseku dálnice D4 začnou naplno na podzim. V trase z Hájů do Mirotic počítají stavbaři s 39 mosty, většina z nich bude nových. Vznikne i estakáda u obce Nerestce na Písecku, kde je památkově chráněný most z dob...

Při stavbě D4 odtěží firmy přes dva miliony metrů krychlových zeminy a kamene. Z většiny ji zase znovu použijí při terénních úpravách. Téměř 390 tisíc metrů krychlových ornice předají stavbaři místním zemědělcům.

Příští rok bude ještě pokračovat archeologický průzkum. Firmy zahájí zemní práce i stavbu základů nových mostů. V trase z Hájů do Mirotic počítají stavbaři s 39 mosty, většina z nich bude nových. Vznikne i estakáda u obce Nerestce na Písecku, kde je památkově chráněný most z dob napoleonských válek. Stavbaři plánují i několik mostů pro pohyb divoké zvěře.

Mezi dvěma obcemi postaví obalovnu. Firma ji odstraní po kolaudaci dálnice

Křižovatka mezi obcemi Lety a Horosedly je přibližně v polovině plánovaného úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Aby se trasa dostavěla, musí místní obyvatelé snést některá omezení. Patří mezi ně i areál pro výrobu stavebních hmot.

Trasa dlouhá 32 kilometrů je rozdělená do devíti úseků mezi Příbramí a Pískem. Archeologové objevili v jihočeské trase D4 pravěká sídliště, několik hrobů i zaniklé úvozové cesty.

Dostavba 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem začala v červnu. Všechny úseky se staví najednou. Náklady budou téměř deset miliard Kč bez DPH. Zároveň firmy modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí. V provozu má být celá D4 v prosinci 2024.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky ČR, stavby, silnice, D4, Jihočeský, dálnice, Dálnice D4, Mirotice, Vinci, Třebkov, Public Private Partnership k.s., Písek, Příbram, Česko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.

Kvůli nově budované části D4 vzniknou mobilní betonárna a obalovna  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.