Napříč krajskými městy jsou nejvíce rizikové silnice v Českých Budějovicích. Ukazuje to Generali Česká Pojišťovna Index za rok 2022. Údaje vychází z počtu vážných a smrtelných nehod na území města. Vedení Českých Budějovic se problémem zabývá. Co by mohlo situaci pomoci?
V Českých Budějovicích bylo loni 761 dopravních nehod, z tohoto počtu bylo 30 z nich vážných či smrtelných.
„GČP Index vyjadřuje úroveň nehodovosti na základě poměru vážných a smrtelných nehod k celkovému počtu nehod v zastavěné oblasti krajských měst a také všech 206 obcí s rozšířenou působností vztažených k celkovému počtu evidovaných dopravních nehod,“ uvedl v tiskové zprávě Generali České pojišťovny mluvčí Jan Marek.
Zjednodušeně jde o takzvanou závažnost dopravních nehod. Pokud je hodnota vyšší, znamená to, že je dopravní situace ve městě horší. Podle výsledků je vůbec nejbezpečnějším městem Hradec Králové. První tři příčky doplňují Olomouc a Liberec. V Hradci Králové, Olomouci, Liberci, Karlových Varech a v Pardubicích se loni dopravní nehody obešly bez úmrtí.
České Budějovice si pohoršily o dvě příčky a město vyšlo z průzkumu vůbec nejhůře s hodnotou 3,94.
„Rozhodně je to něco, co nemůže nikomu dělat radost. Já jsem v kontaktu mimo jiné s českobudějovickým územním odborem policie a společně jsme se věnovali rozboru některých míst, které vykazují nejčastější nehodovost, a věnovali jsme se také příčinám,“ řekl Budějcké Drbně náměstek primátorky Lubomír Bureš (ODS).
Nástrojů, jak situaci zlepšit, může být podle Bureše více. Patří mezi ně jiné řazení křižovatek, lepší dopravní značení či celkové zklidnění dopravy. Komplexní řešení situace ve městě je ale běh na dlouhou trať. Zástupci radnice věc řeší s policií i s dalšími složkami, jako jsou městská policie či útvar hlavního architekta.
Například strážníci mají schválený počet míst, kde mohou měřit rychlost. „Tam, kde máme podněty od občanů, se pak snažíme městskou policii posílat. Cílem je, abychom měsíc neměřili na jednom místě, ale reagovali na danou situaci a věnovali se takzvanému operativnímu dohledu,“ zmínil Bureš.
Dlouhodobě je jedním z nejkrizovějších míst křižovatka ulic Mánesova a Lidická třída. Tam dochází k nehodám velmi často. Zástupci radnice už věc diskutovali s dodavatelem světelného značení.
„Je tam velmi hustý provoz. Když lidé vystojí dlouhé kolony, tak jsou často netrpěliví a najíždí do křižovatky v nesprávný čas. Chtějí tam zkrátka být za každou cenu a nečekat na další zelenou,“ uvedl Bureš.
Pomoci by podle něj mohla výstavba Jižní tangenty a také přemostění do Papírenské ulice ve směru od Českého Krumlova. To vytíženému místu může ulevit. Právě významené dopravní stavby jsou podle náměstka pro dopravu jedním z nástrojů, jak ulehčit už tak velmi husté dopravě v Českých Budějovicích.
Neděle, 18. prosince 2022, 19:02
České Budějovice patří v posledních letech co se dopravy týče mezi jedno z nejhorších měst v České republice. Dokazuje to i nedávný průzkum Generali pojišťovny, podle kterého mají Budějce nejnebezpečnější silnice mezi krajskými městy. Proč se na...
Autoři průzkumu sledují také hodnotu takzvaných "zranitelných účastníků". V tomto případě jde o chodce, cyklisty a motocyklisty. „Jde tak o sledování výhradně těch nehod, při nichž byly usmrceny či těžce zraněny vyjmenované kategorie účastníků silničního provozu. Hodnota indexu zranitelných účastníků udává poměr těžkých a smrtelných nehod zranitelných účastníků k počtu nehod s jejich účastí,“ vysvětluje Marek.
Ani z tohoto pohledu na tom nejsou České Budějovice dobře. Z krajských měst je to jihočeské na 12. místě s celkovým počtem 148 nehod, z nichž 26 skončilo vážným zraněním. Hůře na tom byl pouze Zlín.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Vedení Českých Budějovic se problémem zabývá? No doufám, že nové vedení města už nebude chtít město ještě více zneprůjezdnit a uzavírat různé únikovky jako je průjezd náměstím. Už je jich je zavřeno dost. Například spojnice Rudolfovská a Vrbenská nebo Pekárenská a Rudolfovská a další.