Rakouská část dálnice D3 k hranici na jihu Čech bude hotová do roku 2029, řekli včera novinářům jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS) a hornorakouský hejtman Thomas Stelzer. Jihočeská část D3 bude hotová do roku 2026, jak již dříve oznámili členové vlády a silničáři.
Rakousku zatím končí dálnice u Freistadtu, necelých 20 kilometrů od hranice. Do roku 2027 bude hotová část z Freistadtu do Rainbachu, do roku 2029 pak až k hranicím, sdělil Stelzer. Do roku 2029 tak budou muset jezdit řidiči od hranice po staré silnici.
„Vzal jsem pana hejtmana (Stelzera) na výstavbu úseku na jihočeské straně, abych mu ukázal, jak se u nás staví a jakou vážnost tomu věnujeme. My podle všech odhadů budeme v roce 2026 na hranici. Bohužel se časově nepotkáme s rakouskou stranou, která určitě nebude (ten rok) ještě na hranici. Bude tam chybět od roku 2027 do roku 2029 úsek mezi Rainbachem a státní hranicí, což je z našeho pohledu škoda. Pan hejtman potvrdil, že se na rakouské straně snaží a pochopili, že je třeba zrychlit, ale obávám se, že tam bude existovat časový úsek, kdy po sjezdu z české dálnice pojedeme nějaký kus (mimo dálnici), než najedeme na dálnici na Linec," řekl Kuba.
Rakušané rozdělí zbývající stavbu na dva úseky. Stelzer doufá, že do konce tohoto desetiletí bude dálnice z Freistadtu k hranicím hotová, řekl na dotaz ČTK. „Potvrdili jsme si s panem hejtmanem, že by v roce 2026 měla být Česká republika s dálnicí už na hranicích, což umožní našim dvěma regionům dostat propojení mezi Budějovicemi a Lincem pod hodinu dojezdu," řekl Kuba.
Úterý, 19. září 2023, 14:01
Celkem čtyři nabídky obdrželo Ředitelství silnic a dálnic na výstavbu dalšího úseku dálnice D3 Kaplice nádraží – Nažidla. Cenově nejvýhodnější nabídku podalo sdružení MI Roads, Doprastav a Duna Aszfalt Zártkörüen Müküdo Részvénytársaság. To...
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) staví v jižních Čechách několik úseků D3 ve směru z Českých Budějovic k hranici s Rakouskem. Loni v únoru začalo stavět část mezi Třebonínem a Kaplicí za 1,87 miliardy Kč bez DPH a úsek dlouhý 8,6 kilometru chce zprovoznit koncem roku 2024. Stavba navazuje na budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic. Obchvat bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, na který byly původní náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné - Staré Hodějovice za 5,28 miliardy.
ŘSD dostalo již také čtyři nabídky na stavbu části dálnice D3 Kaplice nádraží - Nažidla. Nejnižší je za 4,29 miliardy Kč bez DPH. Jde o novostavbu čtyřpruhové dálnice, úsek dlouhý 12 kilometrů z Kaplice k Nažidlům na Českokrumlovsku. Začít stavět ho chtěli silničáři v letošním čtvrtém čtvrtletí, uvedl již dříve generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Část mezi Kaplicí a Nažidly bude podle dřívějších informací Mátla hotová v roce 2026. O rok dříve by mohlo ŘSD dokončit úsek od Nažidel k hranicím s Rakouskem. Část D3 od Nažidel k hranicím bude dlouhá asi 3,5 kilometru.
V provozu je 70 kilometrů D3, která má v budoucnu spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celou D3 z Prahy k hranicím včetně středočeských částí chce stát podle ministerstva dopravy dokončit do roku 2030, jihočeskou část do roku 2026.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.