Počasí dnes18 °C, zítra23 °C
Sobota 27. dubna 2024  |  Svátek má Jaroslav
Bez reklam

České dráhy řeší nedostatek vozů na trase mezi Prahou a Českými Budějovicemi

Linku R17, která propojuje mimo jiné Prahu a České Budějovice, trápí nedostatek vozů. Kvůli tomu České dráhy musí nasazovat náhradní vozy či zkrácené soupravy. Dopravce to uvedl v tiskové zprávě. Situace se podle vedení zlepšuje.

„Cestujícím ve vlacích linky R 17 z Prahy na jih Čech se omlouváme, že se v uplynulých týdnech museli častěji setkávat s případy nasazení náhradních vozů nebo zkrácením souprav kvůli jejich závadám. Tato situace má více příčin, od dlouhodobých problémů našich dodavatelů při větší obnově vozů, kteří nedodržují termíny oprav, přes nedostatek zaměstnanců na trhu práce v technických oborech, nyní navíc zhoršený vysokou nemocností v důsledku respiračních onemocnění, která trápí všechny zaměstnavatele už od prosince loňského roku, po opakované zimní kalamity v prosinci a v lednu způsobené přívaly sněhu a silným mrazem,“ uvedl ve vyjádření Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu.

Pět nejlepších vozů podle něj z provozu na vlacích do Českých Budějovic vyřadil prasklý izolátor trakčního vedení. Vozy byly tak poškozené, že si vyžadují rozsáhlejší opravu a do provozu se z nich zatím vrátil pouze jediný, informoval Ješeta.

České dráhy podle tiskové zprávy kvůli většímu počtu odstavených vozů ve stanici České Budějovice přijaly opatření už v prosinci. Situaci se ale podle dopravce podařilo zlepšit až v posledních dnech.

„Větší opravy budějovických jednotek RegioPanter zajišťujeme v Plzni tak, aby se mohlo budějovické pracoviště věnovat ve větší míře opravám rychlíkových vozů a ty se rychleji vracely do provozu. Větší nemocnost a snížení kapacity opravny jsme pak řešili přesunem části oprav osobních vozů do Plzně a do Chebu, kde byla k dispozici větší kapacita pro opravy. Zároveň jsme zavedli nový systém periodické údržby ucelených souprav, včetně rozšířených nočních směn, na pracovišti v Plzni, a tak vytvořili větší prostor pro údržby osobních vozů nejen z linek Ex7 a R 17. V neposlední v řadě jsme přesunuli šest vozů 2. třídy z Plzně do Českých Budějovic, abychom navýšili tamní zálohu rychlíkových vozů,“ řekl Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek pro servis.

Trasa linky R17 vede přes Prahu, Veselí nad Lužnicí, České Budějovice a poté přes České Velenice do Vídně. Podle Českých drah v době nejvážnější situace chybělo až 20 vozů najednou, teď podle dopravce tento počet klesl zhruba na třetinu a má dojít k dalšímu snížení. 

Podle mluvčího dopravce Petra Šťáhlavského je situace v oblasti parku rychlíkových vozů dlouhodobě napjatá.

„Mezi největší příčiny patří dlouhodobé překračování lhůt pro pravidelné plánované obnovy vozů v závodech externích dodavatelů. Loni vzrostla délka opravy vozů z 35 na 48 dní. Podobně nepříznivý vývoj je patrný také u termínů odstranění garančních závad po obnovách. Problémem je i nedostatek zájemců o práci v technických oborech, kteří se údržbě vlaků věnují. České dráhy se proto snaží přilákat nové zaměstnance i ze vzdálenějších míst a nabídnout jim zajímavé bonusy,“ dodal. 

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Se svolením ČD

Štítky české dráhy, doprava, jihočeský kraj, vlaky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

České dráhy řeší nedostatek vozů na trase mezi Prahou a Českými Budějovicemi  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.