Počasí dnes3 °C, zítra11 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Přípravy na výstavbu obchvatu Budějc jdou podle plánu. Měla by začít koncem příštího roku

Úsměvy a optimistická vyjádření. V takovém duchu se nesla pondělní tisková konference po setkání Sdružení pro výstavbu D3 a D4. Jednání nevynechaly desítky osob, mezi nimi například starostové přilehlých obcí komunikací D3, D4 a R3. Předmětem jednání byly především úseky dálnice D3 navazující na výstavbu od Mezna po Úsilné, kde práce nadále pokračují.

Důležitým výsledkem jednání byla informace o zahájení výstavby palčivého obchvatu Českých Budějovic. Díky tomu, že je stavba zařazena do výjimečného režimu v rámci posuzování vlivů na životní prostředí (EIA), může se se zahájením výstavby začít už v příštím roce. „Naše úsilí je teď věnováno dodání dokladů tak, abychom mohli získat závazné stanovisko EIA. Připravujeme se na to, že bychom měli zahájit práce koncem roku 2017,“ zmínila ředitelka budějcké pobočky Ředitelství silnic a dálnic České republiky Vladimíra Hrušková.

Podle jejích informací stále pokračují výkupy pozemků pro obchvat krajského města. Zatímco v jeho prvním úseku je ve vlastnictví už 88 procent, druhá část je sice o třicet procent pozadu, nicméně na odkup těchto částí už jsou uzavřené smlouvy, a tak jsou oba dva úseky takřka na stejné pozici. „Co se týká vyvlastnění, tak návrhy jsou v první etapě podány, některá už proběhla. Do konce září bychom měli zahájit výběrové řízení na zhotovitele stavby obchvatu v prvním kole. Na jaře příštího roku bychom mohli požádat o stavební povolení a ve druhém kole vybrat zhotovitele a práce zahájit,“ doplnila Hrušková.

Ideální scénář je dle slov hejtmana kraje Jiřího Zimoly takový, že z Mezna do Budějc se po dálnici D3 projede první automobil v roce 2021. Navíc by se do dvou let mohla vyřešit i kauza Bratránků a jejich motocentra u Tábora. „Byla prodloužena lhůta na odstranění překážky a chci věřit, že v té době už dojde k nějakému řešení. Od ministerstva dopravy jsem dostal ujištění, že věc chtějí v dohledné době definitivně vyřešit,“ říká Zimola.

Na pořadu jednání byl i lišovský obchvat, který nadále vzbuzuje otazníky. „Na dnešním jednání jsme se, bohužel, dozvěděli, že se lišovský obchvat nestaví i kvůli tomu, že vedení města si není jisto, zda jej vůbec chce. Některá obstrukční jednání z jejich strany rozhodně nepřispívají k tomu, aby se tato komunikace realizovala. Musíme si tedy jasně s vedením města ujasnit, zda o ten obchvat stojí, či nikoli,“ přidal hejtman.

Státní fond dopravní infrastruktury má peníze pro přípravy a realizaci dalších úseků dálnice D3 nachystány jak v letošním rozpočtu, tak v tom pro rok 2017. Pro příští rok je to 3,1 miliardy korun. Naopak u dálnice D4 převládá snaha realizovat výstavbu přes PPP, tedy partnerství veřejného a soukromého sektoru. „Má to být první velký projekt v České republice, v případě úspěchu by to mohla být odpověď na to, jak v budoucnu financovat velké dopravní stavby,“ uvedl první náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.

Jedinou černou kaňkou tak je, že výstavba dálnice D3 by se mohla ve Středočeském kraji rozběhnout až teprve v roce 2024. Její dokončení se podle optimistických odhadů očekává v roce 2028.

Foto Hana Brožková

Štítky stavba, dálnice, České Budějovice, Mezno, Dálnice D4, Česko, Jiří Zimola, Ředitelství silnic a dálnic, Dálnice D3, Ministerstvo dopravy České republiky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přípravy na výstavbu obchvatu Budějc jdou podle plánu. Měla by začít koncem příštího roku  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.