Stát do konce roku dokončí nový proces posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) u stavby dálnice D3 z Kaplice nádraží ke státní hranici s Rakouskem. Proces EIA musel stát dělat podruhé kvůli výskytu mlže perlorodky říční.
K hranicím s Rakouskem povedou za Českými Budějovicemi tři úseky D3: Třebonín - Kaplice (8,6 kilometru), Kaplice nádraží - Nažidla (12 kilometrů) a Nažidla - Dolní Dvořiště (3,6 km). ŘSD chce úsek Třebonín - Kaplice začít stavět v roce 2020, zbylé dva v roce 2021. ŘSD také vykupuje pozemky. „Pozemkově se to tam blíží k dovykoupení," uvedl Pavel Eybert ze Spolku pro výstavbu dálnice D3 a dálnice D4, který jednal ve středočeských Sedlčanech se zástupci ministerstva dopravy i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Kvůli výskytu perlorodky říční muselo ŘSD projekt úseku D3 z Kaplice-nádraží k hranici s Rakouskem změnit. „Rozhodnutí ministerstva životního prostředí (EIA) by mělo být do konce roku vydáno a mělo by se to posouvat k územnímu rozhodnutí," řekl Eybert.
Ve zmíněném úseku D3 vznikne zádržný systém vody ze zimního posypu. Při tání sněhu by kvůli soli z posypu byla voda moc slaná, což by perlorodkám vadilo, řekl Eybert. „Do projektové dokumentace tak musí stát přidat zádržné systémy na tuto vodu, která se bude muset z roztátých sněhů vsakovat a jednak se bude čekat na jarní zvýšené průtoky, kdyby se voda řízeně vypouštěla," řekl Eybert.
Jihočeská část D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. Nejpozději v červnu 2019 chce ŘSD zprovoznit úsek Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru za 1,2 miliardy korun. ŘSD připravuje i obchvat Českých Budějovic dlouhý 19,8 kilometru, předpokládaná cena je 12,8 miliardy korun. Od 1. prosince 2018 zprovozní ŘSD jeden směr úseku D3 Ševětín - Borek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.