Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo bourat dva mosty na silnici I/3 kvůli stavbě dálnice D3 v úseku Ševětín - Borek na Českobudějovicku. Provoz to neomezí, řidiči v místě jezdí od loňského 18. prosince po jedné části úseku D3 namísto po silnici I/3. Bourání mostů potrvá do konce ledna, náklady jsou 2,1 milionu korun.
V místě starých mostů vzniknou dva nové, s dálničními parametry. Hotové by měly být 30. listopadu 2019. „Jelikož je veden provoz po levém jízdním pruhu dálnice, práce se dopravního režimu nijak nedotknou. Místo silnice I/3 bude v tomto úseku vybudován pravý jízdní pruh dálnice D3," řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. První most se bude bourat do 10. ledna, druhý 11. až 30. ledna.
Celý úsek D3 Ševětín - Borek dlouhý 10,6 kilometru za 933,2 milionu korun bez DPH by měl být hotový na jaře 2020. ŘSD zprovoznilo v prosinci jeden směr úseku, dlouhý 7,7 kilometru, jezdí se 80 kilometrů v hodině.
Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD v říjnu 2017. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy a první řidiči by po ní měli jet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA a vykupuje pozemky. Na konci června 2018 zahájil stát proces EIA, tedy vyhodnocení dopadů na životní prostředí, u části D3 v úseku Třebonín - Kaplice-nádraží. Stavět by se mohla začít v letech 2020 až 2021.
Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024, jak uvedlo ŘSD loni. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách.
D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.