čtvrtek 27. února 2020 Alexandr

Část Jižní tangenty získala stavební povolení. Stavět se začne v roce 2021

Nejzásadnější projekt pro Budějce. I tak je nazývaná stavba Jižní tangenty. Její hlavní část získala stavební povolení. Stavět by se mělo začít na začátku roku 2021 a práce by měly trvat necelé dva roky. Odhadované náklady se pohybují kolem 800 milionů korun.

Jižní tangenta má propojit silnici I/3 vedoucí na Český Krumlov a budoucí dálnici D3. Její hlavní část, dlouhá 2,7 kilometru, získala stavební povolení. „Tento projekt obsahuje celkem čtyři stavební povolení. Dvě jsou už v právní moci a dvě jsou v administrativním procesu příslušného stavebního úřadu,“ popsal situaci náměstek hejtmanky Josef Knot.

Jižní tangenta je jedním z největších silničních projektů Jihočeského kraje. Projekt obsahuje novou komunikaci včetně dvou mimoúrovňových křižovatek, tři železniční mosty, překládky kanalizací, vodovodů, plynovodů, cyklostezku do 3 obcí v blízkosti komunikace a vegetační úpravy.

První část bude okružní křižovatkou s pěti rameny napojena na hlavní silnici na Český Krumlov za obcí Planá. Odtud povede směrem na Boršov nad Vltavou a východním směrem k budoucí dálnici D3 u Roudného. 

Stavba se Českých Budějovic dotkne nejvíce před Včelnou. „Křížení nově budované komunikace Jižní tangenty (silnice II/143), silnice III/0354 a místních komunikací je řešeno novým kruhovým objezdem před obcí Včelná. Nově bude železniční trať vedena mimo úroveň komunikací, převedení cyklistů přes kruhový objezd bude po dvou nových lávkách nad komunikací. Podél komunikace, v blízkosti stávající zástavby obce Včelná, budou vybudovány protihlukové zdi. A v rámci stavby se počítá také s vybudováním nových sjezdů pro přístup k pozemkům podél stavby,“ uvedl náměstek primátora Viktor Lavička.

Tangenta musí být dokončena s obchvatem

První část tangenty musí být podle Jihočeského kraje hotová spolu s dálničním obchvatem. „Předpoklad zahájení stavebních prací je na začátku roku 2021 a realizace by měla trvat necelé dva roky,“ uvedl náměstek Knot. 

Cena se zatím podle odhadů pohybuje kolem necelých 784 milionů korun s DPH. „Předmětem projektu jsou ale ještě další výdaje, které nejsou obsahem stavebního rozpočtu jako například překládky inženýrských sítí ve vlastnictví společností E.ON a Cetin, výkupy pozemků nebo náklady na projektovou dokumentaci,“ vysvětlil Knot.

Proti druhé části vznikla petice

Druhá část tangenty, která by měla vést od Roudného na Novou Ves a odtud k Trhovým Svinům, má ale problémy. Proti stavbě totiž protestují některé dotčené obce, které se bojí že silnice naruší okolní přírodu. Vznikla petice, kterou podepsalo 1500 lidí.

Foto Jan Luxík

Štítky Jižní tangenta, obchvat, České Budějovice, dálnice, D3

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.