úterý 10. prosince 2019 Julie

V první polovině prosince se pro řidiče otevře další kus jihočeské dálnice D3

Za necelé tři týdny bude zprovozněn další kus dálnice D3 v úseku Ševětín – Borek. I když to na začátku listopadu vypadalo, že se stavba v termínu nestihne, řidiči se nakonec dočkají. Úsek dlouhý 10,6 kilometru chtěl stát původně dokončit v březnu 2020. Na úseku, který se staví od března 2017, vyvlastnil stát asi deset pozemků.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. Dalších kilometrů se dočkají řidiči už 10. prosince, kdy se otevře část ze Ševětína na Borek. Jde o více než deset kilometrů. Díky novému úseku vznikne pro řidiče nepřerušovaný zhruba 70 kilometrů dlouhý úsek dálnice, který vede od hranic středočeského a jihočeského kraje až k severnímu sjezdu do Českých Budějovic.

Ředitelství silnic a dálnice zprovozní část D3 Ševětín – Borek do poloviny prosince

Ředitelství silnic a dálnic zprovozní do poloviny letošního prosince část jihočeské dálnice D3 Ševětín – Borek dlouhou 10,6 kilometru. Stavba pokračuje podle harmonogramu. Informaci dnes sdělil mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Reagoval tak na vyjádření...

Ve výstavbě pak je dalších 20 kilometrů dále na jih. Letos na jaře začali silničáři stavět obchvat Českých Budějovic. Bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné ­– Staré Hodějovice za 5,28 miliardy. U části Hodějovice - Třebonín nastala začátkem září změna. Italská firma Salini Impregilo z italsko-slovenského sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které tento úsek staví, sdružení v podstatě opustila. Obchvat by měl být hotový v létě 2022.

D3 z Mezna k hranicím s Rakouskem by měla být hotová v roce 2024, celá dálnice D3 z Prahy k hranicím do roku 2028, řekl letos v červenci premiér Andrej Babiš.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo13 čtenářů

Foto Jan Luxík

Štítky dálnice D3, otevření, Ševětín – Borek, Českobudějovicko, ŘSD

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Dálnice? Luxus. Anebo ať postaví dálnic klidně 7, ale zároveň ať více neničí systém krajské veřejné dopravy. Všichni nemusí být z aut tak odvázaní, jak by se dle prvoplánových novinářských ód na D3 zdálo. V době, kdy není vyřešeno parkování ve městech a začaly fungovat zóny by bylo lepší zároveň s výstavbou dalších a dalších silnic napravit olbřímí škody v krajské veřejné dopravě, které napáchala jeho minulá vedení, která si dělala z balíku na obslužnost osobní pokladničky, nebo tiskárnu na peníze. Veřejná doprava se musí přizpůsobit potřebám obyvatel a nikoli naopak. To ji žádný nevyužije, jak vidíme po příšerných Žemličkovsko Zimolovských škrtech. V kraji Plzeňském se rovněž vydali za minulého socdem načálstva cestou likvidace spojů á la Jihočeský kraj, přičemž po změně vedení kraje byl stav předchozí hloupé decimace spojů nejenže zcela opraven, ale dochází k dalšímu rozvoji a budování integrace, nikoli jihočeské koexistence vlaků s autobusy s minimem návazností a kooperace. A v JČ? Nic - jen plkání o neefektivitě IDS, lhaní typu "nízká hustota osídlení = zbytečná veřejná doprava", případně "pro JČ kraj jsou nejlepší auta". Lidé II kategorie si obvykle nechávají vše líbit, či se s zhora naordinovaným stavem dokonce ztotožňují. Ve městech to ale vadí, konečně začali něco s přílivem sobeckých venkovských automobilistů dělat, těšme se na další zóny a restrikce. Takže: Lepší dálniční sítí k vyššímu ucpání jihočeských měst a horšímu životnímu prostředí v nich, vyšší nehodovosti, socialistickým kolonám - to vám vzkazuje hejtmanka.

sobota, 23. listopadu 2019, 17:51

Michael Daněk

Konečně!

pátek, 22. listopadu 2019, 14:37

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.