Jedna ze zásadních staveb pro Jihočeský kraj. I tak se dá nazvat Jižní tangenta. Silnice, která má propojit hlavní tah na Český Krumlov s nájezdem na dálnici D3. Stavba by měla podle náměstka hejtmanky Josefa Knota začít ještě letos. Vyjde na více než 985 milionů korun. Část nákladů by se měla uhradit z dotace.
„V současné době připravujeme oponentní posudek k projektu, který už je hotový. Chceme mít zpětnou vazbu, jestli vše odpovídá realitě i z hlediska financí. Jedná se možná o největší jednorázovou investici Jihočeského kraje v historii,“ uvedl náměstek hejtmanky Josef Knot.
Stavba, která bude tvořena dvěma úseky, má podle Knota vyjít na 985 milionů korun. „Podali jsme žádost do IPRÚ. Počítáme, že bychom mohli získat dotaci v řádech několik stovek milionů korun,“ řekl na přelomu měsíce Knot. Podle ČTK získal kraj na stavbu dotaci zhruba 340 milionů korun.
Plánovaná délka Jižní tangenty je 2,7 kilometru. Podle projektu začíná napojením na stávající silnici I/3 mezi Boršovem nad Vltavou a Planou. Napojení má být provedeno novou okružní křižovatkou, od které je trasa silnice vedena východně, obchází vodní nádrž ČEVAK a kříží podjezdem stávající silnici III/00354 a železniční trať č. 194 mimo stávající úrovňový přejezd. Odtud pokračuje přímím úsekem jihovýchodním směrem a kříží podjezdem železniční trať v místě stávající železničního mostu. Napojení na dálnici D/3 má být v Roudném.
Investici teď musí schválit zastupitelstvo kraje. „Poté vypíše rada kraje výběrové řízení na zhotovitele. Z naší strany jde vše zatím podle plánu. Je ale otázkou, jak dopadne dostavba dálnice, protože tangenta je jedním z přivaděčů na D3. Nebylo by pro nás optimální, aby stavba stála, běžela nám záruční lhůta, ale nikdo po novém úseku nejezdil,“ vysvětlil náměstek.
Součástí tohoto projektu je například i rozšiřování a přeložky místních komunikací, budování inženýrských sítí a protihlukových opatření či výsadba zeleně. Podle Knota by měla stavba začít ještě letos. „Plánuje se, že stavba potrvá 24 měsíců v letech 2020 až 2023, kde je započítána nutnost přerušení prací během zim,“ upřesnil.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
To je všechno tak strašlivě neúprosně logické, nezbytné, že se těším na důsledek i téhle stavby - vyřeší všechny dopravní problémy města, parkování, kolony, smrad, hluk, zábor místa a jiná nebezpečí místním. Zadělalo na ně ale především minulé krajské vedení tím, že rozmetali fungující veřejnou dopravu. Tak věřte také, jistě to myslí dobře. Otázka je, pro koho.
365 mega za kilometr to je hodně slušný. Asi půjdu stavět silnice.