Ředitelství silnic a dálnic definitivně rozhodlo o jiné stavební technologii tunelu Pohůrka. Problém měly vyřešit milánské stěny a takzvané krabice, kdy se do hloubené jámy vloží monolitický objekt, do kterého se spodní voda nemůže dostat. Expertní týmy nakonec rozhodly o druhé variantě. Práce ale prodlouží stavbu o rok. Náklady pak budou o 100 milionů vyšší.
Úsek Úsilné – Hodějovice je aktuálně jednou z největších dálničních staveb. Silničáři začali obchvat budovat v loňském roce. I když se zdálo, že zpoždění by mohlo přijít kvůli koronaviru stavbu nakonec zastavily technické problémy. Těmi byla agresivní spodní voda.
„Místy je opravdu vysoký sloupec vody a je to složité hydrogeologické prostředí. O tomto problému jsme věděli už dřív. O skutečném stavu podloží a toho co se nachází pod stavbou zjišťujeme až v průběhu té samotné stavby,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Původní záměr, který měl tento problém vyřešit, mluvil o instalaci takzvaných milánských stěn. Vše je ale nakonec jinak. „Na základě konzultací jsme s experty rozhodli, že budeme pokládat monolitický tunel, který je z jednoho kusu. Je to opatření proti velmi agresivní spodní vodě. Vzhledem k tomu, že tento tunel má mít technickou životnost delší než 100 let tak si musíme být každým detailem jisti. V tuto chvíli pracujeme na opraveném harmonogramu a připravujeme realizaci stavby,“ popsal Rýdl.
Už teď je jasné, že stavba obchvatu se o rok prodlouží a bude i dražší. Podle předběžných odhadů by měla vyjít o 100 milionů dráž. Tunel Pohůrka má měřit 999,5 metrů. Celkem 7,2 kilometrů dlouhý úsek D3 se začal stavět loni v dubnu, hotový bude nejspíše v roce 2023.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.