Správa železnic před týdnem zavedla opatření ke zvýšení bezpečnosti provozu. Strojvedoucí musejí ohlašovat své jízdy. Vlak tak ze stanice může odjet až po obdržení povolení k jízdě. Pro cestující to znamenalo pouze to, že vlaky mohou nabrat mírné zpoždění. Analýza potvrdila, že některé vlaky opravdu zpoždění nabraly. Jednalo se však o minuty.
„Statistiky z víkendu i prvního pracovního dne týdnu ukazují, že opatření, která jsme zavedli od 15. srpna, nezpůsobují zpoždění vlaků a neohrožují stabilitu jízdního řádu. Konkrétně v sobotu evidujeme na těchto tratích z důvodu zavedení ohlašovací povinnosti 55 zpoždění s průměrným zpožděním na jeden vlak 1,5 minuty, v neděli 48 zpoždění s průměrem na jeden vlak 2 minuty a v pondělí 17. srpna 41 zpoždění s průměrem 1,5 minuty na jeden vlak. Pro úplnost - na tratích D3 jezdí za 24 hodin téměř 2000 vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a dodal: „Velké poděkování patří dirigujícím dispečerům a všem strojvedoucím, kteří se novými opatřeními řídí“.
Strojvůdci dosud museli své jízdy hlásit pouze u některých vlaků. Dispečer už nemá ani možnost vlakům operativně tuto ohlašovací povinnost rušit. Pro zpravidelnění dopravy je také zakázána jízda vlaků s náskokem, tedy v dřívějším čase, než stanovuje jejich jízdní řád. To se týká v zásadě vlaků nákladní dopravy, případně spojů neveřejné dopravy.
„Při tvorbě jízdního řádu jsou a budou více zvýrazňovány mimořádné vlaky, aby jejich jízda vždy vyvolávala zvýšenou pozornost. Správa železnic také jako podpůrný prvek pro toto ryze organizační opatření rozšíří možnost vykonat ohlašovací povinnost rádiovým zařízením přímo ze stanoviště strojvedoucího, a to i na tratích, kde tato možnost dosud nebyla,“ uvedl tiskový mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.