Nedostatek řidičů přidělává starosti Dopravnímu podniku města České Budějovice a hlavně místním obyvatelům. Kvůli stávající personální situaci se firmě v září nepodařilo zajistit některé spoje. I proto bude v pondělí 20. září vedení města schvalovat návrh na zrušení linky číslo čtyři.
Návrh podal samotný dopravní podnik, potvrdil Budějcké Drbně jeho ředitel Slavoj Dolejš. Důvodů je více. Linku čtyři podle něj dlouhodobě některé studie považují za zbytnou. S návrhem souvisí také otázka financí, protože v době pandemie došlo k výpadku tržeb. „Zároveň tím i ulevíme té složité personální situaci. Trh práce je pro nás jako zaměstnavatele v katastrofálním stavu, lidé stále chybí. Je to důsledek toho období, které máme za sebou, ale svým způsobem dál pokračuje,“ uvedl.
V tuto chvíli podle něj do plného stavu chybí 24 řidičů autobusů. Právě nedostatek lidí způsobil i to, že v září na některých linkách spoje do ulic nevyjely. Věc podrobně popsal facebookový účet Veřejná doprava Jihočeského kraje, který podle svých slov nezastupuje žádnou společnost. Podle něj se v některé dny neodjely desítky spojů.
„Dopravní podnik města České Budějovice prokazatelně nejezdí spoje MHD tak, jak má podle platných jízdních řádů. Jen během dnešního dne jsme narazili na desítky případů. Ironií právě tento spoj linky 14 měl dnes být posledním, který jsme chtěli vyzkoušet. Vedle vynechaných spojů na trolejbusových linkách 3,4,5 (na každé chyběl nejméně jeden vůz) v průběhu celého dnešního dne je tato tak čtvrtou linkou, kterou dopravce nejezdí jak má,“ stojí například v příspěvku z 9. září.
„Máte pravdu, dříve vynechávali minimálně, ale od září je to pravidelně, každý den, proč tedy neupraví jízdní řády, aby tam člověk nestál půl hodiny?“ postěžovala si pod jeden z příspěvků Radka Homolová a nebyla jedinou.
Výpadky podnik přiznal. „Byla to náhla situace způsobená řadou okolností, médiím jsme se to snažili vysvětlit. Hlavní problém byly nemoce, kvůli čemuž nám řidiči chyběli. V některých případech jsme se to dozvěděli ze dne na den. Ten inkriminovaný týden od 6. září byl kritický. Moc nás to mrzí, nebereme to na lehkou váhu a snažíme se situaci řešit,“ reagoval Dolejš. Podle něj v týden, kdy řidiči chyběli nejvíce, došlo ke shodě dalších okoloností. Kvůli plánované investici nebylo například možné využít digitální cedule na zastávkách k informování cestujících.
Ředitel tvrdí, že problémem je velká fluktuace lidí. „Minulý rok odešlo 70 zaměstnanců ze 420, přičemž 40 z nich tvořili řidiči. Bohužel fluktuace přichází i do jiných profesí, je to odraz trhu práce. Nezaměstnanost je nízká a firmy se předhání v nabídkách. Snažíme se to ale řešit, povoláváme jiné kolegy a děláme nábor. Já budu navrhovat další personální opatření, abychom mohli službu i nadále zajišťovat,“ dodal Dolejš.
Jestli linka číslo čtyři přestane jezdit, rozhodnou v pondělí českobudějovičtí radní. Dopravní podnik je městskou společností. Vedení radnice podle primátora Jiřího Svobody (ANO) situaci řeší. „Řidiči nejsou z mnoha důvodů a my se musíme snažit, aby neodcházeli a noví přícházeli. Toho lze dosáhnout jedině tím, že jim přidáme, k čemuž může dojít, když dopravní podnik vydělá více peněz nebo naopak ušetří,“ reagoval. To by podle něj bylo možné například právě zrušením linky číslo čtyři.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Stačilo by přestat tunelovat dopravní podnik a peníze přidat řidičům .
stačilo by přečíslovat a na jinou trasu tř. linka 4 : Rožnov-točna - máj milady horákové , 5 zrušit v původní trase a přečíslovat 6 na 5 , 7 na 6 , 8 na 7 .......
Mohly by také snížít dimenzi na lince 3 o 50% , přečíslovat linky , zkrátit 19 na Planou - Letiště , Zrušit noční linky č. 53+59 .... a místa v kancelářích snížit .