Na trať mezi Sudoměřice a Votice se dnes vrátily vlaky. Díky zmodernizovanému úseku na železnici se zase o kus zkrátila cesta vlakem z Prahy na jih Čech. Do konce prázdnin budou vlaky jezdit jen po jedné koleji nové přeložky, od září pak bude zahájen plnohodnotný provoz. Dokončení čtvrtého železničního koridoru se podle Správy železnic blíží do finále.
Od dnešního dne je nově otevřeno zhruba 20 kilometrů železniční trati mezi Sudoměřicemi a Voticemi na Táborsku. Modernizace jednoho z posledních úzkých hrdel čtvrtého tranzitního železničního koridoru zajistí rychlejší, plynulejší a bezpečnější cestu vlakem mezi Prahou a jihem Čech. „Jedná se o výjimečnou stavbu nejen svým rozsahem, ale také technickou náročností. Díky nové trati se zase o něco zkrátí cesta vlakem z Prahy do jižních Čech,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Na nové trati, která je o zhruba dva kilometry kratší než původní trasa, budou moct vlaky postupně zrychlovat až na 200 kilometrů za hodinu. Po zprovoznění dalšího modernizovaného úseku mezi Soběslaví a Doubím, na kterou vyrazí první vlaky už v září, bude možné cestu mezi Prahou a Táborem ujet za méně než hodinu.
Nová trať začíná v Sudoměřicích u Tábora, kde navazuje na již dokončenou modernizaci koridoru od Tábora. Vede v souběhu s dálnicí D3, hlubokým zářezem se třemi nadjezdy a 840 metrů dlouhým tunelem Mezno nedaleko nové stejnojmenné zastávky vede přes další novou zastávku Střezimíř do stanice Červený Újezd. Ta bude sloužit k předjíždění vlaků, osobní vlaky budou zastavovat na stejnojmenné zastávce v obvodu této stanice. Další dominantou trati je 660 metrů dlouhý ražený tunel Deboreč, za ním následuje zastávka Ješetice. V hlubokém údolí mezi Ješeticemi a Heřmaničkami vybudovali stavbaři celkem čtyři mostní estakády v délce 244, 180, 175 a 80 metrů. Mezi nimi leží zastávka Heřmaničky. Stavba končí před železniční stanicí Votice, kde navazuje na již dříve dokončenou modernizaci trati Votice – Benešov u Prahy.
„Pro plynulou a rychlou jízdu na celé trase nyní potřebujeme připravit k výstavbě poslední část koridoru Nemanice – Ševětín,“ řekl k dalším krokům ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Celý projekt je podle něj ale velmi finančně náročný a ministerstvo zvažuje, že ho bude stavět formou PPP. Ta předpokládá, že stavba bude financována soukromým investorem, který ji bude po dokončení nějakou dobu provozovat. Se státem se dohodne na době, kdy si ji od něj převezme a do té doby ji bude stát splácet.
„Jsme v situaci, kdy se snažíme ve velmi krátkém čase dohnat historický dluh v dopravní infrastruktuře, a pokud chceme udržet tempo výstavby, nemůžeme se spoléhat jen na rozpočtové prostředky státu,“ vysvětlil ministr Kupka.
Čtvrtý železniční koridor by měl být dokončen v příštím roce. Celkové náklady dosáhnou téměř sedmi miliard korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.