Firma Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), která je od čtvrtka v úpadku, zváží odvolání proti tomu, že jí soud zamítl reorganizaci. Firma, jež provozuje dopravu na úzkokolejce, odmítla názor soudu, že reorganizačním návrhem sledovala nepoctivý záměr. Je připravena dál provozovat náhradní autobusovou dopravu, s čímž začala v pondělí. ČTK to řekl předseda správní rady JHMD Boris Čajánek. Firma nasadila místo vlaků autobusy, protože jí vypršela platnost osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy.
Krajský soud v Českých Budějovicích ve čtvrtek rozhodl o úpadku firmy. Soudkyně Pavlína Glaser Hrůzová ale zamítla reorganizační návrh. Soud pochybuje, že firma uvedla pravdivé údaje o své finanční situaci. Vyplývá to z informací v insolvenčním rejstříku. Firma na sebe podala začátkem září insolvenční návrh, dlužila přes 160 milionů korun. Firma nemá na splácení, argumentuje tím, že jí Kraj Vysočina neplatí poplatek za použití dopravní cesty. Kraj Vysočina to odmítá, uvádí, že postupuje podle platné smlouvy.
Čajánek řekl, že firma je připravená dál provozovat náhradní dopravu, ale že je to otázka na insolvenční správkyni. O soudním usnesení bude Čajánek jednat s právníky. „Budeme zvažovat, jestli se v té otázce nepovolené reorganizace odvoláme. Podáním návrhu na reorganizaci prostě rozhodně nebyl sledován nepoctivý záměr. Určitě na to budeme reagovat,“ řekl Čajánek. Dodal, že reorganizaci schválila nadpoloviční většina věřitelů.
Čtvrtek, 6. října 2022, 13:00
Tento týden se na cestu vydal poslední vlak Jindřichohradeckých místních drah (JHMD). Úzkokolejnou dráhu nyní lidé využívat nemohou, protože firmě vypršelo povolení na její provoz. Dopravu zajišťují autobusy. Česká Kanada přišla o jedno ze svých...
Kvůli problémům firmy chystá Kraj Vysočina novou autobusovou linku. Jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS) ve čtvrtek řekl, že kraj firmě vypoví smlouvu a dopravu tam zajistí díky autobusům. Jihočeský kraj pozastavil 27. září firmě JHMD platby za provoz vlaků. JHMD uvedly, že peníze od Jihočeského kraje jsou zásadní pro to, aby vyplatily mzdy a zajistily provozní financování. S Jihočeským krajem má firma smlouvu do prosince 2024. Hodnota pětiletého kontraktu je 163 milionů korun.
„Sdělení (firmy) ohledně náhradní autobusové dopravy vzbuzují pochybnosti o pravdivosti údajů týkajících se finanční situace dlužnice, když na jednu stranu uvádí nedostatek finančních prostředků (včetně úhrady mezd zaměstnanců) a na straně druhé je schopna obratem zajistit dopravní obslužnost autobusy,“ uvedla soudkyně.
Pátek, 7. října 2022, 06:30
Firma Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), která provozuje dopravu na úzkokolejce, je v úpadku. Rozhodl o tom Krajský soud v Českých Budějovicích. Jihočeský kraj firmě vypoví smlouvu. Na dotaz ČTK to řekl jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS)....
Drážní úřad obnovil s firmou řízení vedoucí k tomu, že by jí odňal licenci. Další z nutných podmínek je mít osvědčení o bezpečnosti provozovatele drážní dopravy, které JHMD končí k 16. říjnu. JHMD nevyplatila v září pracovníkům mzdu, protože jí chybí peníze. Má asi 80 zaměstnanců.
„Už ve funkci hejtmana jsem tvrdil, že má společnost více ředitelů než lokomotiv a není to správný model. Teď se ukázalo, že to hospodaření nebylo optimální. U nás v Nové Bystřici to byla víceméně turistická záležitost. Mrzí mě, jak to dopadlo. Pořád ale doufám, že se najde někdo, kdo bude schopen to převzít a provozovat, pochopitelně bude nutné vypořádat závazky nejen vůči zaměstnavatelům,“ řekl tento týden Budějcké Drbně starosta Nové Bystřice a bývalý hejtman Jiří Zimola (Pro Bys3ci).
Firma vlastní a provozuje úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Vlaky vyjely naposledy 2. října. Firma bude 17. října jednat na ministerstvu dopravy o tom, že by úplatně převedla na stát trať Obrataň – Kamenice nad Lipou.
Provoz na novobystřické trati začal 1. listopadu 1897. Vlaky v minulých letech podle staršího vyjádření firmy přepravily ročně zhruba 400 tisíc cestujících.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zimola nechť je zalezlý v Bystřici a v klidu užívá toho, co mu připadlo. S Žemličkou si udělali business z likvidace železniční dopravy v Jižních Čechách, úspory za stovky zlikvidovaných vlaků osobní dopravy, prý zbytečných, nikde nikdy nevykázali. Kdepak asi skončily? Asi tak úplně zbytečné před korupčním zrušením předmětné vlaky nebyly, viz. ucpaná města os. auty a neexistence integrace veřejné dopravy. Jsme jediným krajem, kde integrace schází.