České dráhy letos převezmou do provozu dalších dvanáct lokomotiv Siemens Vectron. Moderní lokomotivy by měly jezdit především v koridorech Praha – Brno – Budapešť a Praha – Ostrava nebo Praha – České Budějovice – Rakousko. Kontrakt se společností RSL uzavřely loni České dráhy na dodání celkem 50 lokomotiv, hodnotu zakázky České dráhy nechtěly komentovat.
„l letos a příští rok budeme pokračovat v postupném naplňování rámcového kontraktu se společností RSL na pronájem 50 lokomotiv Siemens Vectron. Letos převezmeme do provozu 12 a příští rok dalších 22 lokomotiv. Tím naplníme celý objem rámcové smlouvy. Moderní interoperabilní lokomotivy jsou vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS a využijeme je k náhradě neperspektivních řad na koridorech, kde začne od 1. ledna 2025 výhradní provoz pod dohledem ETCS. Půjde hlavně o relace Praha – Brno – Budapešť, Praha – Ostrava nebo Praha – České Budějovice – Rakousko,“ říká člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
České dráhy v současnosti provozují 27 lokomotiv Vectron od leasingových společností. Jedna lokomotiva je ve vlastnictví Českých drah. Stroje aktuálně pokrývají především provoz linky Berliner Praha – Berlín – Hamburk / Kiel, Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uherského Hradiště, Západní expres a Krušnohor v úsecích Praha – Plzeň – Cheb a Cheb – Ústí nad Labem. Typ Siemens Vectron provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo.
Lokomotivy disponují výkonem 6400 kW a jejich maximální rychlost je 200 kilometrů v hodině. Vectrony budou leasingovou společností předávány letos postupně od května do konce roku.
České dráhy objednaly u společnosti Siemens Mobility také 50 lokomotiv Vectron s maximální rychlostí 230 kilometrů v hodině. Dodány budou od roku 2025 a jezdit budou například na tratích do Hamburku, Grazu nebo Budapešti.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.