Kolem Českých Budějovic se aktuálně připravuje několik dopravních staveb, které po otevření pomohou výrazně zlepšit dopravní situaci v krajském městě. Některé už jsou v realizaci, jiné k ní mají blízko. Podívejte se, jak to s výstavbou dvou částí dálnic D3 a Severní spojkou, která bude tvořit obchvat města, vypadá.
Dálnice D3 z Úsilného do Hodějovic navazuje na již zprovozněný úsek z Borku. Jde o více než sedm kilometrů dlouhou dálnici, jejíž součástí je téměř kilometrový tunel Pohůrka, dvanáct různých mostů a mimoúrovňová křižovatka.
Stavba začala v dubnu 2019 a podle původních předpokladů měla být tato část dálnice hotová v září 2022, kvůli nutnosti přeprojektovat zmiňovaný tunel ale nabrala zpoždění. Nyní by se měla podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevřít na konci roku 2024. Na videu je vidět, jak stavba vypadala na konci letošního léta.
Stavba měla podle smlouvy stát 5,3 miliardy korun bez DPH, aktuální předpokládaná cena je necelých 7 miliard korun bez DPH.
Na úsek z Úsilného navazuje část z Hodějovic do Třebonína. Oba úseky budou dohromady tvořit obchvat Českých Budějovic, který má odvést dopravu ze silnice I/3, která z Českých Budějovic proudí směrem na Krasejovku. Jde o více než dvanáct kilometrů dlouhá úsek s třiadvaceti mosty a třemi mimoúrovňovými křižovatkami.
Stavba byla slavnostně zahájena na konci března 2019. I tento úsek se potýkal s problémy po zahájení stavby. Část svahu pod kopcem označovaným jako Rožnovský les začala vykazovat známky nestability, a proto bylo nutné provést doplňkový geotechnický průzkum. Nestabilní spodní část svahu nechal zhotovitel zajistit pomocí pilotových opěrných stěn.
Stejně jako předchozí úsek je zprovoznění plánováno na konci roku 2024.
Minulý týden jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS) informoval o tom, že Severní spojka získala stavební povolení. Podle něj by mohla stavba začít v polovině příštího roku. Severní spojka v Českých Budějovicích má měřit 2,3 kilometru. Propojí silnici I/20 v úseku od okružní křižovatky u Globusu po Pražskou třídu. Bude to dvoupruhová silnice I. třídy, jejíž součástí se stane devět mostů.
Stavba spolu s navazujícím úsekem Okružní ulice vytvoří severní obchvat města. V praxi to znamená, že propojí dopravu mezi dálnicí D3 na Prahu a silnicí I/20, která vede na Plzeň. Transit se tak vyhne městu, kterým nyní musí projíždět.
ŘSD staví v jižních Čechách několik úseků D3 ve směru z Českých Budějovic k hranici s Rakouskem. Loni v únoru začala stavba části mezi Třebonínem a Kaplicí za 1,87 miliardy korun bez DPH. Úsek dlouhý 8,6 kilometru chce zprovoznit koncem roku 2024. Stavba navazuje na budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic. Čtyři nabídky dostal stát také na stavbu části dálnice D3 Kaplice nádraží - Nažidla.
V minulém týdnu ředitel ŘSD Radek Mátl informoval o tom, že je vybrán zhotovitel dalšího úseku z Nažidel ke státní hranici. Stavba více než tři kilometry dlouhého úseku bude stát téměř 875 milionů korun bez daně. Na úsek má stát stavební povolení a dokončuje majetkoprávní přípravu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Mám obavu, že až bude tak mi už za stáří seberou řidičák. Když se o ní začalo mluvit tak jsem si řidičák dělal.
Až bude severní spojka tak se doprava jistě uklidní. Co mi nejde do hlavy je silnice z Branišovské do ulice Na Sádkách. Jestli jí začnou řidiči z Máje využívat tak se ucpe kruháč u Kauflandu a nebo neúměrně stoupne doprava v Šindláku a Litvínovicích. Proč ta silnice nepokračuje koridorem kterým měla vést? Změnil se územní plán? Nebo má někdo dlouhé prsty? Nebo bude pokračovat a stavě se teprve začne?
Tak hurá do toho a at se dočkáte do konce tohoto volebního období!!!!!!!!