Počasí dnes12 °C, zítra15 °C
Pondělí 16. září 2024  |  Svátek má Ludmila
Bez reklam

Jihočeský kraj převzal nové motorové RegioFoxy a elektrické RegioPantery

Sedm nových motorových jednotek RegioFox a dalších pět elektrických dvouvozových souprav RegioPanter druhé generace bude nové jezdit po jihočeských kolejích. Spolu se staršími čtyřmi jednotkami první generace zajistí tyto vlaky kompletní regionální dopravu na elektrizovaných tratích. Mimo tyto tratě budou jezdit motorové RegioFoxy, kde objednává vlaky Jihočeský kraj.

„My jsme už na konci roku 2023 podepsali s Českými drahami smlouvu o veřejných službách v přepravě cestujících na železnici, díky které máme mít všechny tratě, elektrifikované systémem 25 kV, pod moderními vlaky. To jsme Jihočechům slíbili a teď je ta chvíle, kdy si můžeme další slib odškrtnout jako splněný,“ řekl hejtman Martin Kuba (ODS).

Kraj investuje do vlakové i autobusové dopravy více než 1,9 miliardy korun ročně. Během pěti let se tento rozpočet navýšil zhruba o jednu miliardu, do které se promítla i postupná objednávka těchto nových vlaků.

RegioPanter i RegioFox nabídnou klimatizace, palubní Wi-Fi síť, zásuvky 230 V a USB pro dobíjení cestovní elektroniky, místa pro kočárky a jízdní kola, audiovizuální informační systém. „Dvaadvacet moderních vlaků znamená více než 2900 komfortních sedaček pro cestující. To pro představu téměř odpovídá počtu obyvatel Volyně na Strakonicku,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Obnovu vlaků v Jihočeském kraji zahájily České dráhy v polovině roku 2012, kdy postupně nasadily do provozu čtyři dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter první generace. Do začátku roku 2014 tyto vlaky začaly zajišťovat většinu spojů na regionální lince České Budějovice – Strakonice a téměř všechny spoje na lince České Budějovice – České Velenice.

V první polovině roku 2022 výrobce Škoda Group dodal Českým drahám deset nových RegioPanterů druhé generace. Dráhy je nasadily nejen mezi Strakonicemi, Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi, ale postupně jezdily na linkách z Českých Budějovic do Písku a Jindřichova Hradce, dále na většině spojů z Českých Budějovic do Horního Dvořiště s výjimkou vlaků, které pokračují z Rybníka do Lipna nad Vltavou, a mezinárodních vlaků České Budějovice – Linz Hbf. Další trasa vedla z krajského města do Tábora.

Pět symbolicky převzatých vlaků bude jezdit na zbývajících spojích z Českých Budějovic do Horního Dvořiště a do Lipna nad Vltavou. České dráhy je nyní od výrobce přebírají, mají čtyři a poslední by měly dostat na začátku října. Jedna souprava stojí zhruba 117 milionů korun.

Sedm motorových jednotek RegioFox bude jezdit na neelektrizovaných tratích. Polský výrobce PESA už Českým dráhám dodal šest těchto jednotek, poslední předá na konci září. Dvě soupravy RegioFoxů aktuálně jezdí dočasně na trati mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi. Od října budou nasazeny na úseku Tábor – Milevsko. Od nového jízdního řádu v prosinci letošního roku bude všech sedm souprav vozit cestující na celé plánované lince mezi Táborem, Pískem a Strakonicemi. Jedna souprava stojí zhruba 100 milionů korun.

Hodnocení článku je 94 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto se svolením Českých drah

Štítky ČR, železnice, správa, České dráhy, Jihočeský kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jihočeský kraj převzal nové motorové RegioFoxy a elektrické RegioPantery  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.