Písek a Příbram evidují během skoro měsíce kolem 2000 tisíc přestupků za překročení rychlosti na nových úsecích dálnice D4. Celkovou sumu vybranou na pokutách města neuvedla. Ostrý provoz úsekového měření rychlosti a vysokorychlostního vážení kamionů začal na nových úsecích D4 v Jihočeském a Středočeském kraji 22. ledna.
Na dálnici smí jet řidiči maximální rychlostí 130 kilometrů za hodinu. Písečtí úředníci zaznamenali její překročení o pár kilometrů v hodině, ale i o desítky. Nejvyšší naměřená rychlost byla 186 kilometrů za hodinu. „Podle toho jsou také pokuty, minimální je 750 Kč, s výraznějším překročením povolené rychlosti se zvyšuje až na několik tisíc korun," řekla mluvčí písecké radnice Petra Měšťanová.
Příbramští úředníci evidují několik stovek případů týdně. Většinou jde o překročení rychlosti nad povolený dálniční limit do 20 kilometrů za hodinu. Radnice teď připravuje počítačovou technologii pro zdokumentování přestupků při překročení váhy nákladu vozidla. „Jeho nasazení do ostrého provozu, společně s jeho dodavatelem předpokládáme během měsíce března, kdy budou zpětně zpracovány i přestupky za uplynulé období. Po spuštění celého systému dojde také k obsazení jedné pracovní pozice referenta přestupkového oddělení. V současné době je tato pozice ještě neobsazena, výběrové řízení již ale úspěšně proběhlo,“ uvedla mluvčí Příbrami Eva Švehlová.
Obě města přibrala na zpracování agendy s přestupky dva úředníky, kteří jsou plně vytíženi. Písek také bude přijímat na vyřizování přestupků ještě jednoho člověka. „V současné době je vyhlášeno výběrové řízení na tuto pozici,“ dodala Měšťanová.
Radnicím z výběru pokut za rychlost zůstává celá částka. Ze sankce za překročení váhy 30 procent, zbytek dostane stát.
Sdružení Via Salis postavilo 48 kilometrů nového úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem za 43 měsíců. Zprovoznilo ji loni v polovině prosince. Jde o první dopravní projekt, který v Česku vznikl spoluprací soukromého a veřejného sektoru (tzv. PPP projekt).
Plnou zodpovědnost za provoz, monitoring, správu a údržbu dálnice bude mít 25 let společnost Via Salis Operations. Stát zůstává majitelem infrastruktury a dálnici do své správy převezme v roce 2049. Stát by měl společnosti postupně splatit 17,8 miliardy korun jako takzvanou platbu za dostupnost.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.