Písek a Příbram evidují během jednoho měsíce kolem 2000 přestupků za překročení rychlosti na nových úsecích dálnice D4. Celkovou sumu vybranou na pokutách města neuvedla. Ostrý provoz úsekového měření rychlosti a vysokorychlostního vážení kamionů začal na nových úsecích D4 v Jihočeském a Středočeském kraji 22. ledna.
Na dálnici smí jet řidiči maximální rychlostí 130 kilometrů za hodinu. Písečtí úředníci zaznamenali její překročení o pár kilometrů v hodině, ale i o desítky. Nejvyšší naměřená rychlost byla 186 kilometrů za hodinu. „Podle toho jsou také pokuty, minimální je 750 Kč, s výraznějším překročením povolené rychlosti se zvyšuje až na několik tisíc korun," řekla mluvčí písecké radnice Petra Měšťanová.
Příbramští úředníci evidují několik stovek případů týdně. Většinou jde o překročení rychlosti nad povolený dálniční limit do 20 kilometrů za hodinu. Radnice teď připravuje počítačovou technologii pro zdokumentování přestupků při překročení váhy nákladu vozidla. „Jeho nasazení do ostrého provozu, společně s jeho dodavatelem předpokládáme během měsíce března, kdy budou zpětně zpracovány i přestupky za uplynulé období. Po spuštění celého systému dojde také k obsazení jedné pracovní pozice referenta přestupkového oddělení. V současné době je tato pozice ještě neobsazena, výběrové řízení již ale úspěšně proběhlo,“ uvedla mluvčí Příbrami Eva Švehlová.
Obě města přibrala na zpracování agendy s přestupky dva úředníky, kteří jsou plně vytíženi. Písek také bude přijímat na vyřizování přestupků ještě jednoho člověka. „V současné době je vyhlášeno výběrové řízení na tuto pozici,“ dodala Měšťanová.
Radnicím z výběru pokut za rychlost zůstává celá částka. Ze sankce za překročení váhy 30 procent, zbytek dostane stát.
Sdružení Via Salis postavilo 48 kilometrů nového úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem za 43 měsíců. Zprovoznilo ji loni v polovině prosince. Jde o první dopravní projekt, který v Česku vznikl spoluprací soukromého a veřejného sektoru (tzv. PPP projekt).
Plnou zodpovědnost za provoz, monitoring, správu a údržbu dálnice bude mít 25 let společnost Via Salis Operations. Stát zůstává majitelem infrastruktury a dálnici do své správy převezme v roce 2049. Stát by měl společnosti postupně splatit 17,8 miliardy korun jako takzvanou platbu za dostupnost.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
To není nic nemožného aby na Staroměstském náměstí bylo 1000 lidí díky jenom v Praze žije Ukrajinců asi 400 000 stačí když jich tam půjde jenom 10% a máme tam plno Nejlepší by bylo kdyby šli procestovat domů už aby táhli někam
nevím sice, jak měření rychlosti na D4 souvisí s přítomností občanů Ukrajiny u nás, ale možná, kdybyste cinknul kámošovi Púťovi do Moskaly, aby táhnul kam patří a neničil jim domovy a vlast, že by se jistě rádi domů vrátili