Dnes, 07:00
Po pěti měsících se na trať Tábor – Bechyně vrací vlaky. Kompletně obnovený železniční most přes Lužnici již prošel zátěžovou zkouškou a míří na něj první vlakové soupravy. Opravená konstrukce výrazně zrychlí provoz a zároveň ukončí éru nebezpečné pěší zkratky, před kterou město důrazně varuje.
Stavbaři v uplynulých měsících vyměnili hlavní ocelové nosníky a kompletně obnovili technicky zastaralou konstrukci. Most patří mezi symboly tratě, kterou kdysi navrhl František Křižík. Rekonstrukce si vyžádala více než 350 milionů korun. Zatímco dříve musely vlaky přes Lužnici projíždět rychlostí maximálně dvacet kilometrů v hodině, nově pojedou až padesátkou.
Přípravy na spuštění provozu doplnila v pondělí odpoledne zatěžkávací zkouška. Na most vyjela lokomotiva Kocour se dvěma vagony o váze přes dvě stě tun. Zkouška měla ověřit chování nové příhradové konstrukce před návratem pravidelných spojů.
Pátek, 14. listopadu 2025, 18:30
Oba nové ocelové oblouky železničního mostu na trati z Tábora do Bechyně jsou na svém místě. Původní stoletá konstrukce už nevyhovovala technickému stavu. Rekonstrukce legendárního „elektráku“ potrvá ještě zhruba měsíc.
Spuštění provozu navazuje na nedělní změnu jízdních řádů. České dráhy v regionu přidají několik ranních přímých spojů a obnoví zastavování osobních vlaků ve Zbudově. Rozšíří se také nabídka mezi Budějovicemi a Borovany.
„Rozsah dopravy zajišťované v Jihočeském kraji Českými drahami mírně vzroste. K hlavním novinkám bude zavedení hodinového intervalu u přímých ranních vlaků z Veselí nad Lužnicí a Jindřichova Hradce do Chotovin. Obnovíme také zastavování osobních vlaků z Českých Budějovic do Strakonic ve Zbudově,“ sdělil novinářům za České dráhy Filip Medelský.
Dodal, že spoje během platnosti nového jízdního řádu ujedou 5,39 milionu kilometrů a v regionu bude v pracovní dny jezdit 317 vlaků.
S návratem vlaků souvisí i apel táborské radnice, která znovu upozorňuje na nebezpečnou zkratku, kterou místní léta využívali ke krátkému přechodu přes starý most mezi Čelkovicemi a Maredovým vrchem.
„Vstup na nový most je životu nebezpečný. Prosíme, nechoďte tam — opravdu to není bezpečná zkratka,“ uvedlo město Tábor na svých sociálních sítích.
Radnice zároveň připomíná, že součástí nové konstrukce je samostatná lávka pro chodce oddělená od kolejí. Její využívání ale zatím není možné. „Chybí obě předmostí, která právě realizujeme. Otevření lávky odhadujeme na období mezi srpnem a zářím roku 2026,“ doplnilo město.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám