Nebezpečná zkratka je minulostí. Na nový most přes Lužnici míří první vlaky

Autoři | Foto Město Tábor

Po pěti měsících se na trať Tábor – Bechyně vrací vlaky. Kompletně obnovený železniční most přes Lužnici již prošel zátěžovou zkouškou a míří na něj první vlakové soupravy. Opravená konstrukce výrazně zrychlí provoz a zároveň ukončí éru nebezpečné pěší zkratky, před kterou město důrazně varuje.

Stavbaři v uplynulých měsících vyměnili hlavní ocelové nosníky a kompletně obnovili technicky zastaralou konstrukci. Most patří mezi symboly tratě, kterou kdysi navrhl František Křižík. Rekonstrukce si vyžádala více než 350 milionů korun. Zatímco dříve musely vlaky přes Lužnici projíždět rychlostí maximálně dvacet kilometrů v hodině, nově pojedou až padesátkou.

Přípravy na spuštění provozu doplnila v pondělí odpoledne zatěžkávací zkouška. Na most vyjela lokomotiva Kocour se dvěma vagony o váze přes dvě stě tun. Zkouška měla ověřit chování nové příhradové konstrukce před návratem pravidelných spojů.

V Táboře použili těžkou techniku. Instalaci mostu zvládl jeřáb s nosností 200 tun

Oba nové ocelové oblouky železničního mostu na trati z Tábora do Bechyně jsou na svém místě. Původní stoletá konstrukce už nevyhovovala technickému stavu. Rekonstrukce legendárního „elektráku“ potrvá ještě zhruba měsíc.

Spuštění provozu navazuje na nedělní změnu jízdních řádů. České dráhy v regionu přidají několik ranních přímých spojů a obnoví zastavování osobních vlaků ve Zbudově. Rozšíří se také nabídka mezi Budějovicemi a Borovany.

„Rozsah dopravy zajišťované v Jihočeském kraji Českými drahami mírně vzroste. K hlavním novinkám bude zavedení hodinového intervalu u přímých ranních vlaků z Veselí nad Lužnicí a Jindřichova Hradce do Chotovin. Obnovíme také zastavování osobních vlaků z Českých Budějovic do Strakonic ve Zbudově,“ sdělil novinářům za České dráhy Filip Medelský.

Dodal, že spoje během platnosti nového jízdního řádu ujedou 5,39 milionu kilometrů a v regionu bude v pracovní dny jezdit 317 vlaků.

Starý most sloužil jako nebezpečná zkratka

S návratem vlaků souvisí i apel táborské radnice, která znovu upozorňuje na nebezpečnou zkratku, kterou místní léta využívali ke krátkému přechodu přes starý most mezi Čelkovicemi a Maredovým vrchem.

„Vstup na nový most je životu nebezpečný. Prosíme, nechoďte tam — opravdu to není bezpečná zkratka,“ uvedlo město Tábor na svých sociálních sítích.

Radnice zároveň připomíná, že součástí nové konstrukce je samostatná lávka pro chodce oddělená od kolejí. Její využívání ale zatím není možné. „Chybí obě předmostí, která právě realizujeme. Otevření lávky odhadujeme na období mezi srpnem a zářím roku 2026,“ doplnilo město.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky tábor, železnice, vlaky, most, Lužnice, nebezpečná, zkratka

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.