Počasí dnes11 °C, zítra7 °C
Neděle 24. listopadu 2024  |  Svátek má Emílie
Bez reklam

Na viaduktu se pracuje, tvrdí stavební firma

Neutěšená dopravní situace trápí v poslední době snad každého obyvatele jihočeské metropole. Kolony, zácpy a objížďky jsou nyní každodenním chlebem téměř všech řidičů. Reakcí na to je několik dotazů od čtenářů, které se Budějcké Drbně sešly v její e-mailové schránce.

Mnohé dotazy směřují k pokračujícím pracím u viaduktu na Rudolfovské a na nádražní budově. Lidé se ptají, jak je možné, že tam za celé dny není vidět dělníka, natož pak pracujícího dělníka?

Jak uvedla firma, která na stavebních úpravách pracuje, dojem, že se na stavbě nic neděje, byl dán technologickými odstávkami, a také tím, že někdy se pracovalo na svršku viaduktu.

Podle vyjádření stavební společnosti by nemělo smysl viadukt otevřít vždy na dva až tři dny a pak ho zase zavírat. „Uzavírka viaduktu v roce 2012 skončí dle harmonogramu 14. října, v roce 2013 bude viadukt uzavřen od 1. března do 1. června,“ doplňuje náměstek primátora Kamil Calta.

„Opravy viaduktu a nádražní budovy nemá na starosti českobudějovický stavební úřad. Stavbu povoloval Drážní stavební úřad Plzeň. Oprava budovy by měla být součástí stavby. Rozhodně jsou v tom nové přístupy a výtahy na nástupiště,“ přibližuje průběh oprav vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Jaroslav Mráz.

Čtenáři, jenž bydlí poblíž křižovatky Ledenická - V Hluboké cestě - Tyršova, zase leží na srdci nefunkční semafory a značky překážející chodcům.

„Je to již více než čtyři měsíce, co jsou semafory na této křižovatce v nefunkčním, pohotovostním či nouzovém režimu. A jako takové jsou v některých místech překážkou běžnému využití na chodnících. Příkladem může být maminka s kočárkem, která se tímto úzkým prostorem nemůže dostat, tudíž musí celou křižovatku obcházet. To je při běžném provozu, například ve všední dny, velmi obtížné, vzhledem ke struktuře křižovatky s pouze jedním přechodem pro chodce,“ stěžuje si David Sedláček.

Jaroslav Mráz, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství, na to reaguje „V rámci dopravně-inženýrských opatření pro uzavírky byly počítány předpokládané intenzity dopravy. Podle těchto výpočtů vycházelo, že bez semaforů může toto místo překročit své kapacity pro neřízenou křižovatku a dopravu bude potřeba regulovat,“ říká.

Po přibližně dvou týdnech zkušeností se nechaly semafory vypnuté, protože se tady jezdilo po paměti a intenzita dopravy nebyla tak kritická, jak se původně předpokládalo. Semafory jsou součástí stavby IV. železničního koridoru a jejich provozovatelem je Eurovia CZ. Není žádný problém jim nabídnout, že semafory mohou odstranit. Zatím k tomu ale nebyl důvod, nikomu nepřekážely. My tedy v tomto místě prověříme šířkové parametry chodníků a budeme jednat s dodavatelem,“ dodává vedoucí.

Štítky doprava, uzavírky, omezení, České Budějovice, město, Drbna.cz, Jaroslav Mráz, David Sedláček, Eurovia CS, Plzeň

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Na viaduktu se pracuje, tvrdí stavební firma  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.