Před nedávnem rekonstruované prostory kavárny v budově Jihočeské filharmonie začaly sloužit i jako příležitostný výstavní prostor. A čí obrazy by zde měly viset, když ne obrazy Jiřího Votruby, který má na svědomí vizuální podobu prezentace Jihočeské filharmonie.
„Výstava se jmenuje Příliš mnoho lásky. Je to takový pop kulturní název, který má ukazovat na to, jak jsme dnes zavaleni daty a vjemy. Máme sto televizí, v poštovních schránkách stohy nabídek na akce a cit se vytrácí. Obrazy, tím jak jsou stříkané, dělají dojem zmatku, ve kterém žijeme a kloužeme po povrchu. Mým oblíbeným symbolem je nafukovací srdce, ze kterého když vyletí špunt, tak se z něj stane takový hadřík,“ říká Jiří Votruba.
Práce Jiřího Votruby znají Budějčáci především z plakátů Jihočeské filharmonie, pro které už autor namaloval bezpočet portrétů. Kolik přesně si už ale nepamatuje. „Nakreslil jsem všechny. Nejvíc zabrat mi dají takové ty hezké souměrné tváře, které nemají žádnou bradavici,“ směje se malíř, který slaví úspěch i v Japonsku.
Vzájemnou spolupráci si velmi cení i ředitel Jihočeské filharmonie Otakar Svoboda. „Myslím, že portréty interpretů naši filharmonii trochu charakterizují a doufám, že to propojení ještě vydrží,“ přeje si a dodává, že chvilku trvalo, než si na vizuální stránku filharmonie lidé zvykli. „S Jiřím už spolupracujeme tři sezony. Ze začátku budila naše vizuální stránka rozpaky, ale teď myslím, že to lidé berou kladně,“ podotýká.
Výstava Příliš mnoho lásky jistě není poslední, která se v F café odehraje. Otakar Svoboda má s prostorem smělé plány. „Tímto teď začínáme dělat z prostoru kavárny a foyer takovou příležitostnou výstavní síň. Do budoucna chceme tyto prostory využívat i jako koncertní prostor na nějaké menší komorní hraní,“ uzavírá ředitel Jihočeské filharmonie.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám