Svaz měst a obcí Jihočeského kraje odmítá mýto na 900 km silnic I. třídy. Starostka Cehnic na Strakonicku Helena Sosnová (Nezávislí) předala premiérovi Andreji Babišovi (ANO) dopis svazu, kde signatáři k tomuto opatření vyjadřují odpor. Zavedení mýta by podle svazu výrazně zhoršila kvalitu života obyvatel, protože auta budou hledat objízdné trasy, řekla Sosnová. Babiš, který byl na návštěvě Jihočeského kraje, řekl, že je třeba hledat řešení, aby se život obyvatel obcí nezhoršil.
Svaz zahrnuje přes sto měst a obcí Jihočeského kraje. Ve stejném duchu se vyjádřilo Sdružení měst a obcí Plzeňského kraje. Zavedení mýta na silnicích I/20 a I/26 bude mít podle měst a obcí negativní vliv. „Dopadem bude nejen nadměrné zatížení silnic nižších tříd, ale především převedení další tranzitní dopravy do obcí a měst ležících na silnicích I/22 a I/27. Tento stav bude naprosto neúnosný a výrazně zasáhne do kvality života obyvatel," uvádějí zástupci svazu. Žádají, aby stát záměr selektivně zpoplatnit silnice I. třídy přehodnotil.
Babiš na dotaz ČTK řekl, že v předchozí vládě premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) bylo hnutí ANO proti rozšíření mýta. Uvedl, že s původním návrhem zpoplatnit 3000 kilometrů přišla sociální demokracie.
„My jsme to nechtěli rozšiřovat, nakonec byl uzavřen nějaký kompromis, 900 kilometrů. (Teď) je to problém, protože pokud soutěž na mýto zahrnovala 900 kilometrů a očekává se tam nějaký výnos, asi těžko můžeme teď říct, že se to všechno zruší. Pan ministr (dopravy) Vladimír Kremlík (za ANO) o tom s kraji vyjednává, budou hledat řešení, aby to na obyvatele nedopadlo negativně. Soutěž dopadla a teď musíme hledat řešení. My (hnutí ANO) jsme nechtěli rozšiřovat mýto na další kilometry," uvedl Babiš.
Mýtný systém se má v příštím roce rozšířit o 870 kilometrů silnic první třídy. Kraje z nich již dříve vybraly 600 kilometrů, na nichž si přály zavedení nulové sazby.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.