Politická formace Trikolora Svobodní Soukromníci, která bude v říjnových volbách usilovat o místo v Poslanecké sněmovně, bojuje o hlasy u všech potenciálních voličů a zkouší zabodovat i u cizinců. U pražské tržnice Sapa stojí billboard hnutí Trikolora Svobodní Soukromníci s hesly „Méně papírování! Méně úředníků! Menší daně!“ ve vietnamštině.
O oslovení vietnamské komunity a umístění billboardu k pražské tržnici Sapa, v jejímž okolí bydlí značná část obyvatel, kteří hovoří vietnamsky rozhodl předseda Svobodných a lídr formace Trikolora Svobodní Soukromníci v Jihočeském kraji Libor Vondráček.
„S nápadem jsem přišel na volební štáb já. Se spolužákem z Vietnamu jsme během studia vysoké školy provozovali e-shop, a tak mám k této komunitě blízko. Kolegy nápad velmi zaujal, a proto jsme se pustili do jeho realizace. Původním autorem myšlenky byl už před nějakým časem kolega z marketingové skupiny,“ sdělil pro Drbnu Libor Vondráček.
Předseda Svobodných zmiňuje, že v rámci probíhající volební kampaně se formace snaží získat hlasy voličů, které může oslovit volební program. Právě ve svém programu však hnutí Trikolora Svobodní Soukromníci doslova uvádí, že „o českých zákonech musí rozhodovat čeští politici, kteří skládají účty českým voličům“.
O protimluv mezi tím, co hlásá hnutí v programu a tím, co stojí na billboardu, podle Vondráčka nejde. „Všechny živnostníky v naši zemi spojuje přebujelá byrokracie, vysoké daně a často až šikana ze strany státních byrokratů. A je úplně jedno, jaké jsou tito podnikatelé národnosti. Jednou z našich hlavních programových zásad je, že v naší zemi musí platit naše pravidla, nikoliv pravidla, která k nám bude importovat jakákoliv národnostní komunita či které bude pod tlakem prosazovat bruselský byrokratický aparát,“ sdělil svůj pohled na věc Vondráček.
Podle Vondráčka byly ohlasy na billboard pouze pozitivní. „Podle všeho jde o první náš billboard v cizím jazyce. Zaznamenali jsme spoustu pozitivních reakcí nejen ze strany vietnamské komunity, ale také všech ostatních činorodých lidí, kteří s těmi třemi hesly naprosto souhlasí,“ dodal.
V Praze nejde o první případ použití cizího jazyka na politickém poutači. Například ODS na svých billboardech použila heslo „Ukažme sílu naší komunity“ ve vietnamštině už ve volbách do Evropského parlamentu 2014, kdy o místo v Evropě usiloval vietnamský kandidát Cong Hung Nguyen. I tehdy se politický poutač objevil u tržnice Sapa.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Tahle přizpůsobivá komunita mi na rozdíl od nepřizpůsobivé nevadí.