Společnost Koh-i-noor Hardtmuth, která v Českých Budějovicích vyrábí školní a kancelářské potřeby, má v USA na celý letošní rok dopředu vyprodanou tříbarevnou máčenou pastelku. Pery od firmy, která letos investuje téměř 100 milionů korun do nových technologií, psali i prezidenti Masaryk a Beneš.
Firma vyváží do 80 zemí, v Česku zůstává desetina produkce. Export loni rostl. V Rusku se za dva týdny vyprodala série výrobků k 70 letům od konce druhé světové války, v USA je na rok dopředu vyprodaná tlustá tříbarevná pastelka Koh-i-noor Magic určená pro děti, kterou má firma patentovanou.
„Jsme jednička ve střední a východní Evropě, loni jsme se stali z hlediska importu uměleckého sortimentu jedničkou v USA, to byl obrovský krok. Dobyli jsme prakticky trh, absolutně nestíháme vyrábět pastelky typu Progresso, uhly, křídy ve dřevě,“ řekl místopředseda představenstva společnosti Vlastislav Bříza.
Podle manažera marketingu Lukáše Duška se firmě daří i se speciálními tuhami, táhnou umělecké olejové, akvarelové a akrylové barvy. „Máme výjimečnou kolekci slavných vodovek, jak klasických, tak anilinek, které mají ve světě veliký úspěch,“ řekl Dušek.
Letos firma, jež na tužky používá kalifornský a sibiřský cedr, investuje skoro sto milionů do finální úpravy tužek a pastelek, do leštění, máčení i preciznější ražby. Portfolio chce během tří let rozšířit o výrobky pro děti tříleté a mladší. „Spolupracujeme s klinickými medicínskými obory, budou to věci orientované na zdravý rozvoj dítěte,“ řekl Dušek.
V Česku provozuje firma sto vlastních maloprodejen, letos otevře dalších deset až patnáct. Síť prodejen chystá v Polsku. V roce 2015 zavřela výrobu v Číně a přesunula ji do Českých Budějovic, kde jsou tužkárna, tuhárna, gumárna, tiskárna a kartonáž. Firma zde zaměstnává 500 lidí, dalších sto v Městci Králové na Nymbursku, v Broumově na Náchodsku a v Milevsku na Písecku. Loni jim zvýšila mzdy více než o inflaci.
Areál v centru Českých Budějovic má rozlohu 40 tisíc metrů čtverečních. „Loni se nám povedlo navýšit obrat, který bude kolem miliardy korun, což je krásné číslo, meziročně růst. V uměleckém sortimentu se stáváme dominantním hráčem a s německou firmou Faber Castell dominujeme světovému trhu,“ řekl Bříza a dodal, že zisk firma proinvestuje.
Koh-i-noor Hardtmuth, který vyrábí výtvarné, školní a kancelářské potřeby, je nejznámější společností holdingu Koh-i-noor. Skupina zaměstnává téměř 2 500 zaměstnanců, má desítky výrobních závodů v Česku, Bulharsku a Rusku a její roční obrat dosahuje čtyř miliard korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.