Od neděle, 10. prosince, vystřídala na šumavských trasách České dráhy firma GW Train Regio. Dopravu na vybraných tratích bude firma zajišťovat patnáct let. Vyměna dopravce by měla přinést hned několik pozitivních změn.
Dopravce GW Train Regio začal na železnicích Provozního souboru Šumava zajišťovat přepravu osob od neděle 10. prosince. Konkrétně se jedná o tratě České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary. Potvrdil to krajský radní pro dopravu Jiří Švec s tím, že k uvedenému datu skončily v těchto úsecích, coby dosavadní dopravce, České dráhy.
Podle Švece má GW Train Regio k dispozici modernizované vozy Regio Sprinter, které nabídnou lidem pohodlné a komfortní cestování. „Jedná se o nízkopodlažní bezbariérové vozy s kapacitou 65 míst, které usnadní přepravu osob s handicapem, dětských kočárků či jízdních kol, případně lyží. Cestující mají v klimatizovaných prostorách k dispozici například i polohovací sedadla s opěrkou hlavy či zdarma WI-FI připojení k internetu a zásuvky na drobnou elektroniku,“ naznačil krajský radní.
Hejtmanka Ivana Stráská připomněla, že kraj uzavřel se společností GW Train Regio smlouvu na 15 let. „Za služby tohoto dopravce uhradíme 2,25 miliardy korun. Oproti předchozímu provozovateli, kterým byly České dráhy, díky tomu ušetříme 300 milionů,“ zdůraznila hejtmanka.
S příchodem GW Train Regia na zmíněné regionální tratě se zároveň zvýšila i rychlost cestování a tím pádem se zkrátila jízdní doba. „Pozitivně se to rovněž odrazí v rozvoji cestovního ruchu na Českokrumlovsku, Prachaticku a v jihočeské části Šumavy včetně propojení s bavorským dopravním systémem v Novém Údolí – Haidmühle,“ konstatovala Stráská.
Cestující si navíc mohou vybrat z několika způsobů odbavení. Například si zakoupit jízdenku přímo ve vlaku v automatu - buď za hotovost, nebo pomocí platební karty či k tomu využít e-shop. Ve významných stanicích ji půjde pořídit i klasicky na přepážce.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jen doplním, že ušetřené peníze jsou za zrušené vlaky, které na Šumavě nově, od 10.12.17 nejedou (celkově tam kraj neobjednal/zrušil něco k 10% vlaků, oproti minulému provozu s ČD a.s.). V JČ běžná rutina, zapadající do konceptu řízeného vytlačování veřejné dopravy z území kraje. Rovněž není pravda, že má dopravce jen vozy regisprinter, jak by se mohlo někomu jevit při čtení tohoto PR článku - zhruba 1/3 provozu zajišťují motorové vozy naprosto stejné, jaké měly ČD.