Počasí dnes1 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Dobírku využívá stále 34 procent zákazníků e-shopů

Dobírku využívá stále 34 procent zákazníků tuzemských e-shopů, loni to bylo o jeden procentní bod méně. Více než třetina lidí platí v e-shopech pomocí bankovních převodů. Jen devět procent zákazníků internetových obchodů platí kartou on-line. Vyplývá to z analýzy společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v Českoé republice 13 tisíc e-shopů. Právě využíváním dobírky a malým podílem on-line plateb kartou se český on-line trh výrazně liší od západní Evropy.

Téměř čtvrtina (23 procent) zákazníků platí osobně v hotovosti, tedy na přepážce či dopravci při převzetí. V případě bankovních převodů klesl podíl o tři procentní body. „V tomto ohledu pomáhá fakt, že mnoho e-shopů zjednodušilo možnost placení převodem na svých stránkách,“ dodal ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Co se týká způsobů dodání, osobní převzetí volí šest procent lidí, Zásilkovnu a Uloženku využívá 19 procent kupujících on-line. Ze soukromých dopravců je na tom nejlépe PPL, které má podíl 14 procent při doručování zásilek. Konkurenti GLS, Geis nebo DPD mají v každý od dvou do šesti procent trhu, uvádí analýza. Plných devět procent zásilek doručují drobní kurýři.

Zákazníci českých e-shopů stále nejvíce využívají Českou poštu. Její podíl na všech dodaných zásilkách je 36 procent, v meziročním srovnání se však propadl o sedm procentních bodů. Podíl pošty je dán zejména rozdílem v nákupním chování v Praze a zbytkem republiky.

„V hlavním městě je mnoho variant k převzetí, je tu mnoho výdejních míst Uloženek a Zásilkovny, stejně tak dobře tu fungují soukromí přepravci a kurýři. Naopak pošta je stále dominantní ve zbytku republice," uvedl Uďan.

Česká republika je podle statistik společnosti GfK velmocí v prodejích na internetu. Více než 43 procent prodejů technického (nepotravinářského) zboží se uskuteční v internetových obchodech. Až s odstupem následují Nizozemsko (35 procent), Slovensko (34 procent) či Británie (33 procent). Průměr v Evropě je u tohoto ukazatele 24 procent. Vůbec nejvíce zboží se v Česku on-line prodá v kategoriích informační technologie (36,5 procenta) a fotoaparáty (32,4 procenta).

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě. Jejich počet navíc podle odborníků i v dalších letech poroste. Loni jich v České republice přibylo meziročně 3900 na celkem 40 100. Od roku 2013 přitom počet stagnoval. Stále více kamenných řetězců nyní začíná prodávat on-line.

Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard korun, vyplývá z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.

Foto pixabay.com | Zdroj ČTK

Štítky analýza, nakupování, eshop, placení, dopravce, internetový obchod, Shoptet, Česko, Západní Evropa, Zásilkovna, Evropa, PPL, General Logistics Systems, Česká pošta, GfK

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dobírku využívá stále 34 procent zákazníků e-shopů  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.