Jihočeští silničáři letos poprvé nasadí na údržbu silnic deset vozů Tatra Phoenix 4x4, které loni koupili za 42 milionů od kopřivnické automobilky. Na zimu mají připraveno přes 90 tisíc tun posypového materiálu za 93 milionů korun.
Silničáři mají 200 tras. Posílí údržbu v části bývalé silnice I/3 u Ševětína, vedle které vede budovaná dálnice D3. „Tyto silnice spadly do kategorie silnic II. tříd, nicméně při problémech na dálnici se veškerá doprava přesunuje tam. Posílili jsme proto (údržbu) trasy bývalé silnice I/3 na Prahu," řekl náměstek provozního úseku Správy a údržby silnic (SÚS) Jihočeského kraje Jan Vykouk.
Na zimu mají silničáři 33 575 tun posypové soli a 56 500 tun drceného kameniva a písků. Nákupní ceny meziročně stouply o jednotky procent. Na přelomu listopadu a prosince dostanou silničáři sedm nových strojů typu unimog, které mohou využít na zimní i letní údržbu. Sypačů mají kolem 200.
„Problém je nový mýtný systém. Jihočeský kraj to odnesl 20 procenty (silnic), uvidíme, co nám to udělá s provozem," řekl Vykouk. Starostové jihočeských měst a obcí se bojí, že po zavedení mýta pro kamiony na silnicích I/20 a I/26 budou příliš zatížené silnice nižších tříd.
Silničáři mají novou betonovou halu v Táboře s kapacitou 2800 tun. Starou, v níž byly zkorodované ocelové nosníky a do níž se vešlo o tisíc tun posypu méně, zbourali. Ve Strakonicích opravili halu s kapacitou 4800 tun, práce stály 5,5 milionu Kč. Ve Volyni postavili novou krytou halu na drcené kamenivo a písek za pět milionů korun.
„Kryté haly stavíme hlavně z toho důvodu, že když napadá sníh a inert namokne a zmrzne, jsou s tím velké starosti. V uzavřených prostorech se s tím materiálem pracuje daleko lépe," řekl Vykouk.
Jihočeští silničáři udržují 6194 kilometrů silnic, z toho 32 kilometrů dálnic. SÚS Jihočeského kraje zaměstnává 780 lidí, mezi nimi 80 dispečerů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.