Velký poprask vyvolaly spekulace o možném leteckém spojení Prahy a Českých Budějovic. O spojení projevila zájem nová aerolinka Rosa Airlines, jejímž zakladatelem je Ivan Chemtob. Společnost chce z letiště v Plané létat od léta 2020. Zatím ale není oficiálně založena, a nemá tak ani licenci k provozování leteckého dopravce.
„Po letech práce v leteckém průmyslu jsem si uvědomil, jak významný potenciál má provozování leteckých služeb z Českého Krumlova do Prahy. A nejen sem, ale i do sezonních slunečných destinací,“ vysvětlil zakladatel aerolinek Ivan Chemtob, proč se rozhodl právě pro toto spojení.
Vše podle něj vyplývá ze studie proveditelnosti, která má čerpat ze zkušeností, které Chemtob nasbíral během kariéry u hlavních leteckých společností. V minulosti měl Chemtob působit například u Air France nebo HNA Group.
Společnost by chtěla z Plané létat od léta 2020. „Každopádně zatím nemůžeme slíbit žádné konkrétní datum,“ dodal Chemtob. Nejprve se totiž musí ujistit, zda je bude moct Letiště České Budějovice přijmout.
Podle mluvčí Letiště České Budějovice Martiny Vodičkové to možné bude. „Letiště České Budějovice se připravuje na to, aby mohlo v této letní sezoně odbavovat letouny typu ATR 72-600,“ uvedla. Právě těmi by měla společnost létat.
Dalším z důvodů, proč by linka nemusela od léta létat, by mohl být fakt, že společnost ještě není oficiálně založena, a nemá tak ani licenci k provozování leteckého dopravce. „Tato informace je pravdivá. Všechny naše přípravné práce jsou hotové a máme čistou a jasnou vizi s nezvratným plánem. Nyní aktivně zjišťujeme potenciální spolupráce a investice od možných partnerů,“ uvedl zakladatel.
Kromě letů do Prahy se společnost zajímá i o další cesty
Lety z Českých Budějovic do Prahy ale nejsou jediné, o kterých společnost uvažuje. „Zajímáme se o cesty z dalších sekundárních měst v České republice, ale i na Slovensku, v Polsku, Rakousku a možná i Ukrajině,“ prozradil Ivan Chemtob.
Novinky hlásí i samotné letiště. To hned 2. ledna zahájilo zkušební provoz v režimu VFR den/ noc. „V praxi to znamená, že na letiště mohou opět létat i proudové letouny, nicméně stále platí limity kategorie 1B, to znamená rozpětí křídel do 24 metrů,“ uvedla Vodičková.
Ve zkušebním provozu začal fungovat pro piloty také terminál a před ním střední stojánka k odbavení letadel. V běžném provozu by mělo být letiště na přelomu roku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.