Doslova rekordní rok má za sebou Budějovický Budvar. Za uplynulých 12 měsíců se totiž národnímu pivovaru podařilo překonat hned několik čísel. Zvýšil se jak výstav piva, jeho export a také tržby, které v roce 2019 poprvé přesáhly 2,8 miliardy korun.
V loňském roce se Budvaru podařilo zvýšit výstav piva o necelých pět procent na 1,679 milionu hektolitrů, což je nejvyšší objem za 124 let existence pivovaru. Tahounem růstu byly ležáky. „V roce 2019 pivovar uvařil nejvíce ležáku ve své historii a jeho podíl na celkové výrobě pivovaru dosáhl téměř 78,4 procenta,“ uvedla tisková mluvčí Markéta Ježková.
Dalším úspěchem bylo množství vyexportovaného piva. To se zvýšilo o 7,4 procenta na 1 154 000 hektolitrů. Nejvíce se pivo vyváželo do Německa, Polska, Slovenska, Ruska a Británie. Devadesát procent objemu exportu tvořil světlý ležák Budweiser Budvar Original.
Rekordních tržeb dosáhl pivovar za vlastní výrobky a služby. Částka přesáhla 2,8 miliardy korun. Samotné tržby za pivo se meziročně zvýšily o 6,3 % na 2,716 miliardy korun. „Jak v objemu prodeje, tak v dosažených tržbách jsme dosáhli historicky nejlepšího výsledku za celou existenci národního pivovaru. Osobně jsem rád, že i nadále potvrzujeme úspěšnost strategie zaměření se na prémiové segmenty, i proto rosteme v tržbách za pivo rychleji než v samotném objemu. Dobrou zprávou je i více než dvouprocentní nárůst prodeje našeho pivo na jinak klesajícím domácím trhu,“ říká ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.
Zvýšil se i zisk, který byl před zdaněním o necelých 11 procent na 363,7 milionu korun. Jde zatím o nejlepší dosažený výsledek od roku 2011.
Budvar ale nezapomněl ani na investice. Ty vyšly na celkem 738 milionů korun. Podnik tak pokračoval v rozvojovém plánu, který byl zahájen už v roce 2015. Do provozu byla například uvedena nová lahvovna. V roce 2020 plánuje pivovar další rozšíření kvasných kapacit. Po ukončení všech naplánovaných investic v celkové hodnotě 2,5 miliardy korun se roční výstav pivovaru zvýší na více jak 2 miliony hektolitrů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.