V budějovickém Albertu byl dnes zájem o nákup srovnatelný s pátky. Ostatní obchody měly zavřeno

Autoři | Foto DOC Mercury

Zájem zákazníků o nákup v českobudějovickém hypermarketu Albert na autobusovém nádraží byl dnes srovnatelný s pátky, kdy jsou prodeje silné. Proti běžným nákupům se prodávalo víc pečiva a dalšího čerstvého zboží. Kvůli vládnímu zákazu nedělního prodeje v souvislosti s koronavirem přibylo řetězci po celé ČR o desítky procent zákazníků v pátek, sobotu a pondělí. Prodeje jsou ale celkově nižší.

Budějovický Albert je jedinou prodejnou řetězce, která má otevřeno v neděli, protože je na autobusovém nádraží a splňuje tak zákonnou výjimku. Dopoledne se tam podle zjištění novinářů tvořily fronty u pokladen, plně vytížené byly i samoobslužné kasy.

"V prodejně vidíme namísto běžně pomalejší neděle malý pátek, čili prodejně silný den. Necháváme ji otevřenou i v jiné sváteční dny, kdy jsme administrativně nuceni zavřít zákazníkům naše prodejny," řekl mluvčí Albertu ČR Jiří Mareček.

Po jarních výkyvech se nákupy ustálily a řetězec neevidoval snahy lidí se předzásobit. Situaci změnil nedělní zákaz prodeje a zkrácení prodejní doby do 20:00. Před tím chodili lidé do prodejen méně často na větší nákupy, nenakupovali s rodinami, ale samostatně. Až do vládního zákazu také často využívali večerní hodiny, aby se vyhnuli kontaktu s ostatními.

"Toto odpovědné chování pomáhalo, aby v prodejnách nevznikal shluk lidí, a zákazníkům za to děkujeme. Nicméně již zkrácení večerní otevírací doby do osmi hodin večer zvýšilo koncentraci lidí v prodejnách v týdnu," řekl Mareček.

Kvůli vládnímu zákazu nakupuje víc lidí v pátek, v sobotu a pondělí. Prodeje jsou ale celkově nižší, o 30 až 60 procent. "Nevynahradí to prodeje z neděle a lidé nenakoupí tolik. Je i vyšší odpad čerstvých potravin," řekl Mareček. Jak dodal, problémy mají i někteří dodavatelé jako pekaři či jatka, kteří musí na den odstavit provozy.

V pátek, sobotu a pondělí je zákazníků víc o desítky procent. Podle Marečka je to nepříjemné a zbytečné, protože řetězec se snaží, aby se lidé v obchodech neshlukovali. "Ukazuje se nezbytná role prodejen s potravinami a to, že lidé si prostě čerstvé potraviny nakoupit musí," uvedl.

Od začátku krize investuje Albert ČR měsíčně desítky milionů korun do hygieny: prostory sanituje, dezinfikuje, propaguje bezpečnostní opatření včetně odstupů. "Se zkrácenou otevírací dobou lze toto ale hůře naplnit. Z pohledu zaměstnanosti je zapotřebí říci, že přibližně dvacetiprocentní zkrácení otevírací doby - kumulace nedělí a zavírací doby v osm večer - bude mít dopad na zaměstnanost v sektoru," dodal Mareček.

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, trh, koronavirus, firmy, Albert ČR, Č. Budějovice, Albert Česká republika, Česko, jídlo

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.