Internetový obchod Czechcom.cz, který před nedávnem vyfasoval stotisícovou pokutu od České obchodní inspekce, na svém webu přiznal, že dočasně přerušuje činnost. E-shop se dlouhodobě potýkal se stížnostmi zákazníků na pochybné obchodní praktiky. O tom jsme informovali v průběhu minulého týdne. Nyní provozovatelé hledají investora nebo kupce pro opětovné spuštění.
Pondělí, 16. listopadu 2020, 15:15
Stotisícovou pokutu vyfasovala od České obchodní inspekce budějcká společnost Turbado.cz, která provozuje e-shop Czechcom.cz. Podle inspektorů e-shop zákazníkům při nákupu zatajoval fakt, že si výrobek pronajímají. Dnes už pochybný e-shop nefunguje...
Stotisícová pokuta pro e-shop není úplně běžná. Podle inspektorů internetový obchod zákazníkům při nákupu zatajoval fakt, že si výrobek pouze pronajímají. Pokuta je vyšší, jelikož se jednalo o opakované porušení zákona. „V tomto případě šlo o poměrně zásadní porušení zákona. Spotřebitel se až v rámci objednávky dozvěděl, že si výrobek nekupuje, ale pouze pronajímá. Informaci zjistil velmi skrytě, až po odsouhlasení využití další nabízené služby, která vypadala velmi lákavě, konkrétně tak, že si kupuje prodlouženou záruku. Až v odkazu v obchodních podmínkách se spotřebitel mohl dozvědět, že se automaticky překlikl z uzavírání kupní smlouvy do smlouvy nájemní,“ shrnula pro redakci ředitelka inspektorátu České obchodní inspekce pro Jihočeský kraj a Vysočinu Martina Střihavková.
Kontrolu vyvolal podnět jednoho ze zákazníků. „Internetový obchod neuvedl před tím, než spotřebitel vložil do nákupního košíku zboží, v našem případě konkrétně elektrokoloběžku v ceně 11 866 korun, a než vyplnil kontaktní údaje, podstatnou informaci, že využitím jí nabízené služby „Genius zdarma“, což je prodloužení záruky na 27 měsíců, dochází automaticky k pronájmu výrobku, nikoli k jeho zakoupení. To znamená, že spotřebitel si výrobek pronajímá, ale nekupuje,“ dodal mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.
Pokutu inspekce uložila společnosti Turbado se sídlem v Českých Budějovicích, která e-shop provozovala. „Poté došlo ke změně, a e-shop začala provozovat společnost TEUMT, která část přesídlila na Maltu a část na Slovensko,“ dodala Střihavková. Ta nespokojeným zákazníkům e-shopu doporučuje postupovat podle informací na webu společnosti. Pokud k vyrovnání nedojde, můžou využít mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. „Vzhledem k tomu, že se nejedná o českého prodejce, tak mohou využít také evropské spotřebitelské centrum,“ doplnila.
Provozovatele e-shopu se redakce Drbny marně snažila kontaktovat. Webové stránky e-shopu i provozovatele jsou nyní mimo provoz. Zákazníci se na nich dozví pouze strohou informaci, že činnost Czechcom.cz je momentálně pozastavena.
„Vážení zákazníci, se smutnou zprávou, vám musím říci, že Czechcom, jak ho známe, přestalo fungovat kvůli finančním problémům naší mateřské společnosti. Vyzkoušeli jsme refinancování, banky i investory, ale bohužel jsme nebyli úspěšní. Došly nám peníze a nejsme schopni pokračovat v provozu. Všichni zákazníci, kteří platili kreditní kartou, kontaktujte společnost, která vydala vaši kreditní kartu nebo banku, a požádejte o vrácení peněz v plné výši, peníze vám vrátí. Všichni lidé, kteří se rozhodli pro dobírku, zrušte prosím svou objednávku a vytvořte ji jinde. Bankovní převody by se měly zaregistrovat ve formuláři google v odkazu a my vám vrátíme peníze co nejdříve po dokončení ověření vaší platby. Veškeré záruční reklamace vám poskytne místní servisní středisko. Aktivně hledáme investora nebo kupce pro Czechcom a obnovíme provoz co nejdříve,“ oznámil na webových stránkách e-shopu Štefan Ďurina, který zastupuje nebo zastupoval jak společnost Turbado tak TEUMT.
Tato statisícová pokuta je nejvyšší sankcí udělenou inspekcí e-shopům v třetím čtvrtletí letošního roku. Ve stejném období nabylo právní moci 169 pokut v celkové výši 1,3 milionu korun. V Jihočeském kraji inspektoři zkontrolovali 16 e-shopů, porušení zákona se týkalo každého druhého.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.