Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekÚterý, 6. dubna 2021, 15:00
Elegán i rodinný parťák. Tak by se dala krátce shrnout dvojice nových modelů od Peugeotu, konkrétně 3008 a 5008. Obě SUV se za posledních dvanáct let, kdy byla uvedena na trh jejich první generace, změnila k nepoznání. Pojďme se společně s budějckým HS Auto podívat, co nejnovější evoluce obou modelů nabízí.
Už druhá generace Peugeotu 3008 se francouzskému výrobci evidentně povedla. Mimo to, že získala titul evropské Auto roku 2017 je jasným důkazem také to, že od začátku prodeje má na svém kontě už více než 800 tisíc prodaných kusů. Skvěle našlápnuto má také faceliftovaný model, který se veřejnosti představil v loňském roce.
„Největší změnu vozy zaznamenaly po stránce designu. To je patrné hned na první pohled. V základních výbavách obou modelů je opět výrazně kladen důraz na bezpečnost, proto je samozřejmostí aktivní hlídání v pruzích či automatické přepínání dálkových světel,“ popsal prodejce budějcké společnosti HS Auto Josef Sychra.
Modernizovaný Peugeot 3008 je už od prvního pohledu rozdílný od předchozí verze. Poznáte ho především podle nové přídě, identické pro aktuální modely značky. Bohatou výbavu doplnilo také například noční vidění. Už v základu má diodové světlomety, které zapadají do bezrámové masky.
Změnami prošel nejen exteriér, ale také interiér. Tomu dominuje zvětšený centrální displej na vrchu středového panelu. Místo osmipalcové obrazovky je dotykový displej nově desetipalcový.
Krátce po faceliftu Peugeotu 3008 se na českém trhu objevil i jeho modernizovaný větší bratr. Model 5008 se dočkal podobných úprav jako jeho menší sourozenec.
Peugeot 5008 debutoval ve své druhé generaci na podzim roku 2016, jen krátce po uvedení technicky spřízněného modelu 3008. A tak když byl menší sourozenec nedávno modernizován, očekával se v brzké době i facelift 5008. Tak se stalo v loňském roce, kdy přebral inovace představené už na vylepšené 3008.
Hlavní designérskou změnou je i u něho příď. Ta se po vzoru 3008 dočkala rovněž bezrámové masky, která opticky postupně přechází v přepracované hlavní světlomety.
Lehce pozměněna byla ale také záď, koncová světla jsou zatmavená, což s tmavým pruhem přes víko pátých dveří opticky rozšiřuje záď. Všechna světla navíc mohou být za příplatek Full-LED s tím, že v takovém případě diody využívá i couvací světlo. Z vozu mimochodem zmizely přední mlhovky, jejich funkci přebírá speciální „mlhový“ režim Full-LED světlometů.
„Model 5008 navíc nabízí jeden z největších zavazadlových prostorů ve své třídě, proto je často vyhledáván aktivními rodinami nebo páry. K dispozici je také sedmimístné provedení,“ dodal Sychra.
Oba modely, jak 3008 tak 5008, jsou k dispozici s benzinovými motory PureTech nebo dieselovými motory BlueHDi nejnovější generace s technologií Stop&Start, které splňují normu Euro 6d. Model 3008 je nabízen také jako plug-in hybrid.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.