Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 25. března 2021, 18:00
Zákaz cestování a zavřená sportoviště. Lidé si po měsících doma začali více cenit času stráveného na čerstvém vzduchu v přírodě. Prodej cyklistického vybavení tak během minulého roku výrazně stoupl. A to nejen u nás, ale i v zahraničí. Výrobci po celém světě tak jen stěží naplňují neustále rostoucí poptávku, prodejci proto varují: kol je a bude nedostatek. S jejich koupí by lidé neměli otálet.
„Minulý rok se stalo něco, co za celou svoji kariéru nepamatuji,” uvádí Tomáš Trčka z budějckého Dajsportu. „Každoročně vyhlašujeme na konci sezóny výprodeje. Loni jsme žádné slevy nedělali. Nebylo co vyprodávat, lidé vše vykoupili už během roku,” dodává.
Rok 2021 a aktuální pandemická situace zatím napovídá, že letošek nebude jiný. „Světoví výrobci kol a cyklistických komponentů dopředu avizují přicházející nedostatek. Poptávka totiž vysoce překračuje nabídku, český trh je navíc v globálním měřítku opravdu malý, většina sortimentu poputuje do velkých zemí západní Evropy nebo do Severní Ameriky,” popisuje Trčka.
Že by zásoba kol nebo komponentů úplně došla i v budějckém Dajsportu, si Trčka nemyslí. Známý prodejce, který má na okraji Českých Budějovic showroom se stovkami kol a bohatou zásobou cyklistických doplňků, je provázán s českým výrobcem špičkových kol značky Apache - obě značky mají stejného majitele, sportovce a dobrodruha Vladimíra Míku.
„Domácí trh pokryjeme, na jaře bude stále bohatý výběr. Během sezóny to však už zaručit nemůžeme, ” říká Trčka. Ještě omezenější výběr čeká během roku u kol zahraničních značek jako Cannondale, KTM, Superior nebo Merida. „Pokud někdo přemýšlí o koupi kola, neměl by otálet,” dodává prodejce.
Budějcká prodejna Dajsportu je sice kvůli aktuálním nařízením vlády zavřená, funguje však jako výdejna. „Opravdu se těšíme, až otevřeme, běžně je tu velmi živo. O zákazníky se stará deset prodavačů najednou, v dílně pak servisují čtyři mechanici,” vypráví Trčka.
Dobré kolo je investice, která se vrací s každým novým zážitkem a dalším najetým kilometrem. I přes vymoženosti internetového prodeje je ale podle mechanika z prodejny Dajsport Tomáše Velíška potřeba si kolo osahat a ideálně projet.
„Běžně proto zákazníkům nabízíme, aby sedli na nabízené kolo a udělali si na něm malou projížďku,” říká Velíšek. „Občas vidíte, jak si tím nejsou úplně jisti a pak přijíždí a už z dálky září štěstím,” dodává mechanik.
Nadšení z první jízdy pak podle Velíška snad funguje ještě intenzivněji u elektrokol, jež tvoří nemalou část sortimentu budějcké prodejny. „Je to opravdový fenomén posledních let a poptávka po nich stále roste,” říká prodejce.
V první řadě se změnilo obecné nahlížení na elektrokola jako takové. „Dřív se elektrokola kupovala babičkám na nákup, dneska už na nich dupou i zapálení sportovci,” vysvětluje Velíšek.
Důvod vzrůstající obliby elektrokol je logický. Za stejný čas a námahu, kterou lidé na běžných kolech vynaloží na zdolání padesáti kilometrů, ujedou na elektrokole sto. „Zvětší se tak dojezdový rádius celého výletu nebo dovolené. Víc ujedete, víc uvidíte, víc zažijete,” vypráví mechanik.
Podle něj vytváří elektrokolo malý lavinový efekt. „Když jede na dovolenou parta lidí, z nichž má jeden elektrokolo, na příští dovolené ho nejspíš bude mít polovina a na další už všichni,“ usmívá se.
Pro elektrokola tak platí obdobná výstraha jako u kol jízdních: kdo dřív přijde, ten dřív bere. Koronavirus vyhnal lidi do sedel a za pár měsíců možná přestane být z čeho vybírat.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.