Vedení budějovické radnice včera projednávalo podobou memoranda s provozovateli elektrokoloběžek. Zástupci města tím chtějí řešit mimo jiné to, že se koloběžky povalují na nejrůznějších místech.
Memorandum chtějí zástupci krajského města podepsat se společnostmi Lime a Bolt. První zmíněná už koloběžky do ulic umístila, druhá zatím čeká. Vedení Českých Budějovic se netají tím, že není spokojené s tím, jakým způsobem elektrokoloběžky v ulicích fungují.
„Cílem memoranda je, aby byly elektrokoloběžky alternativou pro sdílenou dopravu, nikoliv problémem,“ shrnul dnes náměstek primátora Ivo Moravec (Občané pro Budějovice).
Memorandum zmiňuje hned několik důležitých bodů. Kromě jiného v něm stojí, že mají společnosti za úkol pravidelnou kontrolu a údržbu elektrokoloběžek tak, aby byly lidem vždy k dispozici. Dokument také říká, že mají firmy včas odstranit nevhodně zaparkované stroje.
„Memorandum pak stanovuje místa, kde bude možné koloběžky odložit. Pokud bude někde jinde, nebude možné si ji půjčit,“ popsal Moravec s tím, že by mělo jít o stojany, které slouží projektu Rekola.
Dokument zmiňuje i povolenou rychlost, v historickém centru to má být 13 kilometrů za hodinu. „Provozovatel se tam rovněž zavazuje poskytovat data o užívání koloběžek,“ přidal Moravec.
Čtvrtek, 16. září 2021, 14:12
Maximální povolenou rychlost nebo třeba místa, kde bude možné elektrokoloběžky zaparkovat. Detaily k těmto podmínám budou řešit zástupci budějovické radnice a firem, které stroje provozují. Vyplývá to z posledního jednání.
K materiálu se mají nyní vyjádřit obě společnosti. Budějcká Drbna je kontaktovala a reakci poskytl za Bolt Martin Zajíc, manažer pro kola a koloběžky v Česku a na Slovensku. „Dříve než zahájíme provoz našich koloběžek v jakémkoliv městě, snažíme se nalézt řešení, které by vyhovovalo oběma stranám a nejvíce pak obyvatelům. Na základě dohody pak přistupujeme k podepsání memoranda o porozumění, kde jsou všechny body uvedeny a řídíme se jimi,“ vzkázal.
„V podstatě body, které město předneslo nejsou pro nás ničím novým, parkování na předem vyznačených místech je pro nás standardem, taktéž sdílení informací o využívání koloběžek. Díky datům může pak město přizpůsobit dopravu tak, aby vycházela z potřeb města. Vše je zatím ve fázi domlouvání a je nutné dohodnout finální podobu memoranda,“ dodal Zajíc. O podrobnostech k případnému memorandu, na němž se zástupci města i firem domluví, bude redakce informovat.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.