S otázkami na konkrétní přínos přemostění Vltavy přišli na pondělní zasedání zastupitelstva města lidé z okolí Papírenské ulice. Právě tady totiž plánuje kraj ve spolupráci s městem a státem vybudovat novou komunikaci, která by měla pomoct dopravě ve městě a jeho okolí. Jihočeský hejtman slíbil všechny podněty projednat na domluvené schůzce.
„Zajímaly by nás konkrétní přínosy této stavby. Pročetli jsme si aktualizaci dokumentu IPOD (Integrovaný plán organizace dopravy pozn. redakce) z roku 2016. V něm stojí, že se tato varianta přemostění nedoporučuje. Chápeme, že přemostění Vltavy je nutné, ale ptáme se, proč je volena zrovna tato varianta, když se nabízí i jiné,“ řekl během svého vystoupení Karel Kotalík, zástupce Spolku za klidnou Papírenskou.
Podle zmiňovaného dokumentu hrozí v případě připravované varianty negativní zavlečení dopravy z Litvínovické ulice do Lidické třídy a ulice Boženy Němcové. „Paradoxně tak dochází k efektu zesílení provozu na městských třídách, kde je nežádoucí,“ stojí v dokumentu.
Kromě dalších otázek zmínil Kotalík také to, že zpracovávání projektu na variantu, která byla odborníky v roce 2016 vyhodnocena jako negativní, je mrháním veřejnými financemi.
V dalším vystoupení na něj navázal Jiří Měšťán, který v Papírenské ulici bydlí, a podle kterého by se město mělo snažit dopravu spíše omezit a ne zahustit. „Smysl nacházím v dostavbě dálnice D3, dostavbě Jižní tangenty a následném propojení silnice E55 s dálnicí D3, čímž dojde k výraznému omezení dopravy na Mánesově ulici a přes Dlouhou louku, což je podle mě největší problém dopravy v Budějcích,“ řekl.
Zmínil navíc, že podle něj nejde v projektu propojení přes Papírenskou o zklidnění dopravy, ale o „business plán ke zhodnocení pozemků u letiště za veřejné peníze“. „Očekávám, že to mu vy, jako zastupitelé města, obzvlášť v dnešní době nesmyslného utrácení veřejných peněz, zabráníte,“ řekl.
V pravidelném bodu zastupitelstva, ve kterém mohou vystoupit občané města se svými problémy, se k přemostění Vltavy vyjadřovalo několik dalších obyvatel Papírenské. Na jejich podněty reagoval samotný hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba (ODS). „Potkejme se nad tím, proberme to. S přípravou komunikace jsme na úplném začátku a po obdržení dopisu od Spolku za klidnou Papírenskou jsem ihned hledal termín, kdy se s nimi potkám. Jsem na tu debatu připraven, za nás bude určitě otevřená a jsem připraven hledat všechny varianty,“ řekl.
Upozornil ale, že je třeba se na celou problematiku podívat z širšího spektra. „Jsem si vědom toho, že u vás tento pohled nevyvolá pozitivní emoci, ale máte trochu výhodu v tom, že se na dopravu v Českých Budějovicích můžete dívat očima své ulice, ve které bydlíte, zatímco my se na ni musíme dívat očima 120tisícové aglomerace, kde se ta doprava někde pohybovat musí,“ vysvětlil.
Neděle, 4. září 2022, 20:41
Velký odpor obyvatel vyvolal připravovaný most přes Vltavu, o kterém se začalo v posledních týdnech znovu mluvit. Zahájení stavby by mělo podle plánů kraje proběhnout v roce 2024, zprovoznění o dva roky později. Už teď ho ale někteří obyvatelé města...
Reagoval také na zmiňovaný plán organizace dopravy, který se podle něj bude muset znovu aktualizovat na situaci, která nastane po zprovoznění části dálnice D3 a Jižní tangenty. „To, co je tam teď napsáno, není úplně relevantní, protože se bude aktualizovat podle toho, co udělá zprovoznění severojižní spojky. Tato stavba je připravovaná až na dobu, kdy budou všechny tyto stavby (dálnice a tangenta pozn. redakce) v provozu a myslím si, že všichni uvidíme, že se ta doprava zásadně mění,“ dodal.
Za město se k vystoupení občanů vyjádřil náměstek primátora Petr Holický (ANO). „Je otázkou, kdy budeme tuto poměrné finančně náročnou akci schopni zvládnout. Je to otázka třech subjektů – Ředitelství silnic a dálnic, Jihočeského kraje a města, které by mělo zafinancovat Papírenskou ulici. Uvidí se, jak rychle bude projekt postupovat a zda bude upravován s ohledem na to, co ukážou nové podmínky, případně úprava integrovaného plánu dopravy,“ řekl.
Připravovaná stavba má propojit silnici I/3 mezi obcemi Planá a Litvínovice s Lidickou třídou. Součástí stavby je i přemostění Vltavy, které se napojí na Papírenskou ulici. Tu plánuje kraj rozšířit, polohově upravit a kompletně zrekonstruovat až po křižovatku s Lidickou třídou. Nové propojení by mělo podle kraje po svém dokončení doplnit komunikační skelet Českých Budějovic a odlehčit Mánesově ulici včetně Litvínovického mostu.
Podle krajského webu o dopravních stavbách by mělo být stavební povolení vydáno v roce 2023, o rok později by měla začít výstavba a o dva roky na to uvedení do provozu. Jižní tangenta má být podle plánů kraje dokončena v roce 2023 a dálnice kolem Českých Budějovic v roce 2024.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.