Počasí dnes1 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Suchej únor prodej alkoholu v obchodech neovlivnil, někde meziročně stoupl

Zájem o alkoholické nápoje u příležitosti akce Suchej únor, která vyzývá k abstinenci po celý měsíc, v obchodech zpravidla výrazněji neklesl. Letos poptávka po alkoholu u některých prodejců naopak mírně vzrostla. Vyplývá to z informací obchodů s potravinami, které ČTK oslovila. Prodeje alkoholu podle nich ovlivňuje spíše počasí a svátky.

Řetězec Billa v únoru prodal více piva, vína, sektů i lihovin než loni stejnou dobou, řekla mluvčí Dana Bratánková. Letos podle ní vzrostl zájem i o nealkoholické nápoje, stát za tím může teplejší počasí, doplnila. Alkoholu firma prodá nejvíce v období Vánoc a před silvestrem, nejžádanější je pivo a víno, řekla Bratánková.

Vyšší zájem o alkohol měli v únoru proti minulému roku také zákazníci Penny Marketu, v případě vína a lihovin byl nárůst dvacetiprocentní, řekl mluvčí Tomáš Kubík. „I pokud některý ze zákazníků takzvaný suchý únor dodržuje, může si alkohol během měsíce zakoupit a zkonzumovat ho později," doplnil.

Proti lednu měl e-shop Košík.cz o šest procent vyšší prodeje piva a ciderů, uvedl mluvčí František Brož. Meziročně byl podle něj vyšší zájem o alkohol na den svatého Valentýna.

„V souvislosti s akcí Suchej únor jsme u prodejů alkoholu nezaznamenali žádné významné výkyvy," řekl mluvčí Lidlu Tomáš Myler. Zájem o alkoholické a nealkoholické nápoje se podle něj mění spíše podle sezony, piva a limonády jsou například oblíbené v létě, uvedl. Vyjma Vánoc jdou podle něj lihoviny na odbyt především o Velikonocích.

V prodejnách Kaufland a Globus je zájem o alkoholické nápoje během roku poměrně stabilní. „Trendem je ale zvyšující se zájem a o alkoholické mix drinky, který bude nabírat na síle s teplejším počasím," řekla mluvčí Aneta Turnovská.

Na e-shopu Rohlik.cz byla v únoru poptávka po alkoholu přibližně na stejné úrovni jako loni, uvedla mluvčí Denisa Morgensteinová. Zákazníci podle ní nejčastěji nakupují pivo, víno nebo prosecco. V únoru na Rohlik.cz proti předchozím měsícům narostly například prodeje nealkoholických vín, stát za tím však mohou i slevové akce, které firma zavedla, uvedla Morgeinsteinová.

„Žádné mimořádné snížení zájmu o alkoholické nápoje u zákazníků nepozorujeme. Vidíme ale rostoucí zájem o nealkoholické alternativy prosecca, šumivých vín, aperitivů či piva včetně těch ochucených," řekl mluvčí Albertu Jiří Mareček.

Na jednoho obyvatele České republiky připadla v roce 2021 podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) spotřeba 7,1 litru čtyřicetiprocentního alkoholu a 20,8 litru vína, v obou případech to byl meziročně mírný nárůst. Spotřeba piva na jednoho obyvatele předloni činila 135,4 litru, proti roku 2020 klesla o 4,5 litru, vyplývá z informací ČSÚ.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky alkohol, obchod, alkoholický nápoj, Český statistický úřad, suchý únor

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Suchej únor prodej alkoholu v obchodech neovlivnil, někde meziročně stoupl  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.