Krajský soud v Českých Budějovicích a věřitelé zadlužené firmy Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) dnes rozhodnou o způsobu, jak řešit úpadek firmy. Firma podala reorganizační návrh, někteří věřitelé jsou ale proti, vyplývá z insolvenčního rejstříku. Firma JHMD je v úpadku od loňského podzimu. Provoz vlaků v říjnu zastavila, protože nemá potřebná povolení Drážního úřadu, aby mohla vlaky provozovat. Soud již dříve uvedl, že firma dluží kolem 360 milionů korun. Letní turistický provoz na úzkokolejce je nejistý.
Firma JHMD nemá na splácení dluhů. Argumentuje tím, že jí Kraj Vysočina neplatí poplatek za použití dopravní cesty. Kraj Vysočina to odmítá, uvádí, že postupuje podle platné smlouvy. O provoz úzkokolejky místo zadlužené JHMD mají zájem brněnská společnost Gepard Express a firma WTT.
Společnost JHMD požádala v polovině května Drážní úřad o povolení provozovat dráhu, a to přes svou dceřinou společnost Správa úzkokolejných drah. O provoz tratí, ne však o dopravu samotnou, projevila zájem firma Swietelsky Rail CZ. Finančně podpořit provoz, ale až v období jízdního řádu 2023/2024, je ochotný Jihočeský kraj, vyplývá z informací v insolvenčním rejstříku.
Středa, 19. dubna 2023, 18:00
Pusto je na stanicích i samotné dráze. Provoz na úzkokolejce vedoucí přes Jihočeský kraj a Vysočinu utichl. Místní situace trápí, trať se stala součástí jejich každodenního života. Zároveň mají někteří obavy z nadcházející turistické sezony.
JHMD vlastní a provozuje úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Provoz na novobystřické trati začal 1. listopadu 1897. Vlaky v minulých letech přepravily ročně zhruba 400 tisíc cestujících, uvedla firma dříve. Dvě třetiny tratí jsou na území jižních Čech. V místech, kudy vedou úzkokolejky, provozují zatím náhradní autobusovou dopravu Jihočeský kraj a Kraj Vysočina.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.