Počasí dnes14 °C, zítra21 °C
Pátek 3. května 2024  |  Svátek má Alexej
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Chceme poskytovat efektivnější služby občanům města, říká ředitel českobudějovické městské policie Martin Hrinko

PR článek

Nábor nových strážníků, modernizace vybavení i výběrová řízení na velitelských funkcích. To jsou některé výzvy, které v uplynulých měsících řešil ředitel Městské policie České Budějovice Martin Hrinko. V rozhovoru hodnotí svůj první rok v pozici ředitele a popisuje plány a cíle do budoucna.

Ve funkci ředitele Městské policie České Budějovice působíte přesně jeden rok. Jakého posunu v organizaci činnosti městské policie jste dosáhl? Jaké změny během uplynulého roku u městské policie vnímáte jako nejzásadnější?
Ano, utíká to jako voda, ani jsem nepostřehl, že je to už rok. V organizaci, natož tak veliké, jakou je městská policie, nelze posunout vše teď a hned, a už vůbec ne jako jedinec. Jedinec může přesvědčit kolektiv o svých plánech a s jeho pomocí pak vytvořit účinné a trvalé hodnoty v posunu vpřed. K posunu určitě došlo, došlo by jistě za každého jiného vedení, pokud by vedení mělo vize, plán, myslelo na ostatní kolegy a plnilo úkoly a cíle, které si předestřelo. K posunu došlo díky zájmu a chtění celé organizace, tzn. celého kolektivu strážníků, podporujících svého ředitele a taky za nezbytné a účinné podpory vedení magistrátu města a vedení kraje. Posunuli jsme se ve všech vytýčených, svěřených a slíbených oblastech služby občanům, městu i dovnitř organizace strážníkům naší městské policie. Za tohle bych chtěl všem zmíněným upřímně a ze srdce poděkovat. Jsem s prací městské policie v našem městě spokojený, je však ještě co zlepšovat, a doufám, že se nám práce bude dařit odvádět stejně kvalitně i v dalším funkčním období.

Kolik nových strážníků se v uplynulém roce podařilo přijmout? Kolik strážníků v současnosti ještě chybí do požadovaného počtu?
V polovině minulého roku jsme zahájili mohutnou náborovou kampaň, jelikož dlouholetý podstav téměř dvou desítek strážníků byl znatelný ve vztahu k absenci hlídek v ulicích. Pokud má fungovat organizace (zejména v oblasti bezpečnosti), musí být kompletní a nelze přijmout fikci, že se prostě nedaří doplnit početní stavy, a proto nemůžeme plnohodnotně poskytovat službu občanům. Prostřednictvím náborové kampaně v obchodních centrech, v dopravním podniku, v médiích a JČTV se nám podařilo po roce dostat na téměř nulový podstav. Momentálně při pohledu do avizovaných odchodů a náborů se budeme pohybovat během letního období letošního roku již na podstavech 0-3 chybějících strážníků. Což je skvělé a můžeme být tam, kde nás občané chtějí vidět, přitom nebojovat s vlastní neschopností nenaplnit volná místa. Byť personální práce týkající se náboru není jednoduchá.

Mohl byste po své zkušenosti s vedením městské policie popsat rozdíly mezi městskou policií a Vaším předchozím dlouholetým působením na pozici vysokého důstojníka Policie ČR? Co Vás při vedení městské policie v uplynulém roce překvapilo nebo na jaké události máte nejsilnější vzpomínky?
Nepřekvapilo mě vůbec nic. S kolektivem se mi pracuje výborně, jsem na své lidi pyšný, jsou to profesionálové mnoho let sloužící na území města. Nováčci se mají tedy od koho učit a přebírat letité zkušenosti svých kolegů. Velitelské funkce si většina vedoucích obhájila při výběrových řízeních, kterých jsem se osobně zúčastnil s náměstkem primátorky Ing. Burešem a plk. Dr. Bláhou, vyhlášených historicky poprvé na všechny vedoucí funkce, přičemž mě dosud nezklamal nikdo z nich. Nejsilnější vzpomínkou je asi pohled do minulosti fungování městské policie, ale jelikož jsem optimista a pozitivně smýšlející člověk, budu hledat vše dobré ve všem co může městská policie udělat pro občany města od doby mého nástupu. Své zkušenosti získané z mého působení u Policie ČR jsem se snažil „přetavit“ do řízení a práce městské policie. Přestože veřejnosti se činnosti obou policií obecně překrývají, reálně vidím, že v obou policiích je hodně blízká paralela, když se však podíváte „pod pokličku“ praktických činností a úkonů, naleznete nemalé rozdíly. Hovořím o službě občanovi a očekávání občana od služby republikové a městské policie. Co se změnilo bezprostředně po mém nástupu, bylo přestat prioritně myslet na počet uložených pokut a přiložených „botiček“ za špatné parkování, smazat tak označení strážníků „městští botičkáři“, a soustředit se na rychlost reakce pomoci občanovi, který potřebuje zachránit, pomoct, ochránit, poradit nebo nalézt cestu z jeho „bezvýchodné“ situace. Tohle občan vždy ocení více. Při řešení dopravních přestupků jsme současně znásobili činnost na úseku měření rychlosti vozidel na vybraných úsecích ve městě, jelikož se jedná o závažnější dopravní přestupky než samotné parkování. Tímto však nechci říct, že jsme od přikládání botiček nebo dávání parkovacích lístků za stěrače špatně parkujících řidičů zcela upustili, nikoli, ale děláme to s rozumem a není to již priorita číslo jedna.

Jak vnímáte spolupráci vedení města a kraje při rozvoji českobudějovické městské policie?
Vedení, radní i zastupitelé města, ale i vedení kraje jsou lidé, kteří citlivě vnímají problémy a případné stížnosti občanů na veřejný pořádek ve městě. Aktivně s městskou policii komunikují. Společnými silami pak řešíme vše, co je potřeba, abychom se cítili v našem městě skutečně bezpečně. Máme podporu vedení města i kraje, bez které by to bylo jen stěží možné. Od města jsme získali pro strážníky finance na kvalitní uniformy, zbraně, balistickou ochranu, záchranné vesty a automatické defibrilátory, abychom mohli zakročit proti ozbrojenému pachateli, zachránit tonoucího nebo život člověka, kterého potkala srdeční příhoda aj.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Přeji si, aby spolupráce s vedením města a kraje byla stejně profesionální, vstřícná a kvalitní. Aby strážníci vnímali zastání a podporu jejich poctivé a obětavé práce, jak je tomu doposud. Nyní bych se chtěl zaměřit na personální stabilizaci našeho sboru, jelikož jsme se již s otázkou nezbytného náboru úspěšně poprali, je nyní potřeba udržet kvalitní strážníky ve službě. Do budoucna bych chtěl prohloubit spolupráci zejména v oblasti prevence, a to s ostatními složkami IZS, hasiči, Policií ČR aj. To proto, abychom byli secvičeni, silní a společně uměli čelit „nástrahám velkoměsta“. Chtěl bych, aby městská policie byla do budoucna více cílevědomým a sebevědomým strážcem veřejného pořádku v našem městě, účinně zakročovala proti jeho narušitelům a byla všude a včas tam, kde je potřeba.

Hodnocení článku je 54 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky rozhovor, martin hrinko, české budějovice, městská policie

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Chceme poskytovat efektivnější služby občanům města, říká ředitel českobudějovické městské policie Martin Hrinko  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.