Téměř rok poté, co v Písku slavnostně otevřeli zrekonstruovanou budovu vlakového nádraží, začíná město plánovat úpravu prostoru před jeho vstupem. Rekonstrukce vyřeší problémy s parkováním aut i sdílených kol. Při zvelebování vstupní plochy chce město vyměnit i vodovodní řad, inženýrské sítě a veřejné osvětlení.
Prostor před hlavním vlakovým nádražím v Písku by se mohl dočkat rekonstrukce. Město nechá zpracovat projektovou dokumentaci nástupního prostoru před budovou Českých drah, a to v souladu s urbanistickou studií, kterou má již k dispozici.
„České dráhy loni dokončily rekonstrukci nádražní budovy. My bychom nyní rádi vylepšili i prostor před nádražím. Chceme kromě výměny starého vodovodního řadu řešit parkovací místa a prostor pro sdílená kola, aby tu už nedocházelo k jejich živelnému odkládání, ale třeba i zastávku MHD,“ řekl místostarosta Josef Soumar (Piráti).
Kromě výměny vodovodního řadu má být součástí projektové dokumentace také nové veřejné osvětlení, případně i přeložení inženýrských sítí. Projektovou dokumentaci pro povolení stavby vypracuje do sedmi měsíců od podpisu smlouvy firma GK Plavec – Michalec Geodetická kancelář.
Rozsáhlá rekonstrukce nádražní budovy v Písku skončila v úterý 24. října 2023. Objektu se navrátila historická podoba, dostal nová okna, dveře i střechu z alpské krytiny. Zároveň cestujícím nabízí moderní zázemí.
„V současné době pokračují přípravné práce z pohledu projektování. Chceme zde vytvořit nové ostrovní nástupiště včetně bezbariérového přístupu. V příštím roce bychom projekt chtěli dokončit a poté vyhlásit výběrové řízení, takže v roce 2025 by měla začít další rekonstrukce,“ popsal generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda.
Na provoz vlaků by tyto stavební práce neměly mít významný vliv. Nádražní budovu opravila firma EDIKT ve spolupráci s Architektonickou kanceláří Pavla Černohouze a firmou APREA. Investice vyšla na téměř 66 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.